در حال بارگذاری ...
محمد مهدی پریزاد در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

به زودی کنسرت نمایش مست و دیوانه را روی صحنه می برم

`پریزاد گفت:قصد دارم نمایش مست و دیوانه که به صورت کنسرت – نمایش است را با همکاری شبکه چهار به روی صحنه ببرم.

پریزاد در  گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت : چنذ روز پیش فیلم تئاتر عالیجناب دوش الملک را آماده کرده ام و اثری تاریخی در باره زندگی کریم شیره ای است . نوید وفا به عنوان تهیه کننده، امید رهبر ، امین ضمیری ، الهه تنهایی ، نازنین ثابتی ، پروا محزون و هادی محمودی بازیگران نمایش هستند و این فیلم تئاتر را در سالن تئاتر مهرگان با سه دوربین فیلمبرداری شد.در کنارش دو متن برای اجرا آماده کرده ام که اولی آماده شده است.نمایش نامه مست و دیوانه اولین متن است که به صورت کنسرت – نمایش روی صحنه می رود . نمایش نامه رادیویی هم با عنوان آقازاده نوشته‌ام.

این نویسنده در باره مضمون مست ودیوانه متذکر شد: این اثر برگرفته از اولین داستان از اولین جلد مثنوی معنوی ( شاه و گدا) است.من این اثر از زبان شعر به نثر تبدیل کرده‌ام و داستان کنیزی است که شاهی عاشقش می شود و کنیز را به کاخ خودش می برد.بعد از آماده شدن نهایی متن برای انتخاب بازیگران تصمیم گیری می کنیم.البته قصد دارم برای تولید تئاتری بر اساس این کار با شبکه 4 مذاکراتی داشته باشم .

این کارگردان در باره مضمون آقازاده نیز متذکر شد: آقا زاده مضمونی مذهبی دارد و در باره ایام محرم است و داستان شهری است که آقا زاده ای وارد آن شهر می شود و مردم شهر آماده استقبال از او می شوند . نمایشی که مناسب ایام ماه محرم است و با امام حسین در ارتباط است . قرار است این متن را به صورت نمایش نامه رادیویی از رادیو نمایش و فضای مجازی در اختیار علاقمندان قرار بدهیم.

مهدی زاد در باره شرایط اجرای نمایش در دوران کورنا تاکید کرد: اگر از فیلم  تئاترهایی که توسط گروهها برای رونق تئاتر تولید می شود از سوی دولت حمایت انجام شود ارتباط مردم با تئاتر حفظ می شود و باید تلویزیون و شبکه 4 در این راستا و تولید تله تئاتر و یا فیلم – تئاترها باید مشارکت داشته باشند.

محمد مهدی پریزاد در سال های اخیر حضور پر رنگی در عرصه های مختلف تئاتری از قبیل نویسندگی ، بازی، مشاوره و کارگردان داشته است. او سال قبل اجرای موفق نمایش مصاحبه را در سالن استاد مشایخی روی صحنه برد. عالیجناب ، آن ها ، بازی ، پیمان پنهان و کارنامه پندار بیدخش از جمله کارهای مهم کاری او محسوب می شوند .

 

 

 




نظرات کاربران