در حال بارگذاری ...
سیروس سپهری در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

نمایش رویای کودکانه را پاییز روی صحنه می‌برم

سپهری گفت:تلاش کردم در این نمایش دست به یک آسیب شناسی در باره این پدیده و خلقیات بچه های کار بزنم.

سیروس سپهری در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های کاریش گفت:تصمیم دارم نمایش رویای کودکانه را روی صحنه ببرم. نمایش مضمونی اجتماعی و رئالیستی دارد و در باره کودکان کار است و قرار بود بعد از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان در سال قبل نمایش روی صحنه برود که اجرای گسترده نمایش به واسطه شیوع کورنا تعویق افتاد و در نظر دارم بتوانم بهتر شدن شرایط نمایش را اواسط پاییز روی صحنه ببرم.

این نویسنده در باره فضای نمایش رویای کودکانه افزود: تلاش کردم در این نمایش دست به یک آسیب شناسی در باره این پدیده و خلقیات بچه های کار بزنم. بعد از توفیق نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان همدان از سوی جشنواره تئاتر صربستان دعوت شدیم که به دلیل شیوع کورنا برگزاری این جشنواره هم در مهرماه کنسل شد.

سپهری با اشاره به لزوم روی صحنه رفتن چنین نوع نمایش های کودکان و نوجوان با محوریت نگاه نقادانه اجتماعی تصریح کرد: شخصیت اصلی نمایش نوجوانی است که در یک خانواده مرفه زندگی می کند. او تصمیم می گیرد در زندگی استقلال داشته باشد و با سرویس به مدرسه نرود . بین راه به مدرسه رفتنش تصادفی پیش می آید و پسر به کمک مرد نابینای گل فروشی می رود و او را تا دم خانه اش همراهی می کند و در آنجا با تعداد زیادی کودک کار آشنا می شود و یک شبانه روز با آنها زندگی می کند و به واقعیت های جدیدی در زندگیش دست پیدا می کند و تغییر شخصیت پیدا می کند .

این نویسنده در باره اجرای نمایش در دوران کورنایی گفت : شرایط سختی است و برخی از دوستان تئاتر در فضای مجازی به صورت زنده و یا ضبط شده کار می کنند که با ماهیت و ذات تئاتر که ارتباط بی واسطه با مخاطب است در تضاد قرار دارد . بهر حال در شرایط فعلی هم با انجام تهمیدات بهداشتی باید شرایط مساعد اجرا را فراهم کرد.

سیروس سپهری سال ها است که برای کودکان در زمینه تئاتر، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری فعالیت می کند و تاکنون در بیش از ۴۰ اثر نمایشی به‌عنوان بازیگر به روی صحنه رفته و با حضور درده‌ها جشنواره داخلی و خارجی موفق به دریافت تعداد زیادی دیپلم افتخار و جوایز مختلف شده است.او از سال ۷۹ وارد عرصه کارگردانی نیز شد و تاکنون بالغ‌بر ۱۵ اثر را کارگردانی کرده است. بازی یو، آسو، مطرب عشق، جلسه رسمی است، کهنه سرباز، آرش کمانگیر و پسرک چوپان، قولقولک، یه گربه یه ماهی، رویای کودکان، داخ‌داران، قلاسان، شورآبساران، کتیبه‌ها، در زوزه سگان و غیره از جمله کارهای  کارنامه سپهری در حوزه بازیگر، نویسنده و کارگردانی است.

سیروس سپهری هنرمند با سابقه کرمانشاهی فعالیت های هنری و بازیگری از سال ۵۷ با بازی در نمایش چوب بدستهای ورزیل نوشته غلامحسین ساعدی آغاز کرده کرده است. او سال قبل نمایش موفق وکودک و نوجوان رویای کودکانه را آماده کرد و در اجرای این نمایش از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان جایزه اول نویسندگی و جایزه اول کارگردانی را به دست آورد.  یک گربه ، یک ماهی ، جهشه، به دنبال آرش و نون خ از جمله کارهای مهم کارنامه سپهری محسوب می شوند.

 




نظرات کاربران