در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی در گفتگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

اجراهای نقالان علوی به شکل زنده و از طریق فضای مجازی در دسترس دوستداران است
اختتامیه جشنواره سه‌شنبه در میدان ارگ

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از برگزاری مطلوب چهارمین جشنواره سراسری نقالان علوی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا اما امسال با استفاده از امکانات فضای مجازی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، پوشش مطلوب و سراسری این رویداد نمایشی را شاهد بودیم.

کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: چهارمین دوره جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر(نقالان علوی) امسال و به دبیری مرشد محسن میرزاعلی و در آستانه عید سعید غدیر خم در حال برگزاری است و ما به جهت شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا نتوانستیم در محل‌های تعیین شده برای اجرای آثار این دوره از جشنواره طبق سنوات گدشته همچون میدام امام حسین(ع) و محوطه باز تئاتر شهر در خدمت مردم تئاتر دوست تهران باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل اجراهای این جشنواره را از حالت میدانی به صحنه‌ای تغییر دادیم و در تماشاخانه مهر حوزه هنری شاهد هنرنمایی دوستان بودیم که البته با استفاده از 3 دوربین به شکل زنده از طریق فضای مجازی دوستداران به این هنر دیرین نمایشی می‌توانند شاهد و ناظر اجرای هنرمندان باشند.

زارعی تصریح کرد: اپلیکیشن حوزه هنری، صفحه اینستا گرامی آوای فاطمیه و سایت آپارات نشانی‌هایی بود که مخاطبان علاقه‌مند به فرهنگ و سیره علوی می‌توانستند با مراجعه به آنها در جریان اجرای آثار این دوره از جشنواره قرار گیرند.

این بازیگر  و کارگردان تئاتر افزود: با وجود محدودیت‌هایی که در مورد اجرای این جشنواره رخ داد اما تصور می کنم اجرای آنلاین آثار این جشنواره مجال و فرصتی را فراهم کرد نا مخاطبات بیشتری از سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی به تماشای اجرای آنها بنشینند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه گفت: همکاری خوبی ستاد برگزاری این جشنواره با اداره کل هنرهای نمایشی رادیو داشت و ما هر شب از ساعت 22:30 بر روی آنتن شبکه رادیویی نمایش هستیم تا علاوه بر بررسی آثار اجرا شده در جریان داوری و ارزیابی هیئت داوران این جشنواره نیز قرار بگیریم و داوران این دوره از جشنواره متشکل از داوود فتحعلی بیگی، اردشیر صالح پور، محمدحسین ناصربخت و علی لاری نکات خوبی را مطرح می‌کنند که به جرأت می توانم بگویم کلاس آموزشی برای شنوندگان رادیوست و آنها را بیش از پیش با هنر نقالی و پرده خوانی و فنون آن آشنا می کند که همینجا از مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو کمال تشکر را دارم.

زارعی گفت: ما امسال و در این دوره از جشنواره بخش‌هایی همچون نعت خوانی، منقبت خوانی و سردم خوانی را نیز به جشنواره اضافه کردیم که از این حیث نیز دستاورد بزرگی نصیب جشنواره شد و به احیای برخی جلوه‌های نمایشی سنتی فراموش شده انجامید.

وی ادامه داد: از مدیریت فرهنگی شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجنماعی شهرداری تهران در مورد تشریک مساعی و مودتی که با ما داشتند سپاسگزارم که اگر کمک ایشان نبود شاید این جشنواره به این شکل مطلوب برگزار نمی شد.

زارعی در پایان گفت: به امید خدا سه‌شنبه 14 مرداد در فضای باز میدان ارگ و مقابل ساختمان مرکزی رادیو اختتامیه این جشنواره را با حضور تعداد اندکی از شرکت‌کنندگان و مشخصاً برگزیدگان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ساعت 18:30 برگزار خواهیم کردکه این برنامه نیز به شکل زنده از طریق فضای مجازی قابل دسترسی است.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران