در حال بارگذاری ...
ژاله کاظمی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش بیداری را با محوریت کرونا اجرا می‌کنم

کاظمی گفت:قصد دارم نمایش بیداری را پائیز در سالن کارگاه نمایش به صحنه ببرم.

 ژاله کاظمی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های کاریش گفت : نمایش نامه بیداری را برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر دفاع مقدس ارائه کرده‌ام و منتظر اعلام اسامی آثار برگزیده هستم تا برای تولید نمایش تصمیم بگیرم.

این بازیگر در باره مضمون و فضای بیداری افزود: داستان این نمایش نامه در باره مادر شهیدی است که دخترش در زمان جنگ پرستار بوده و در خرمشهر شهید می‌شود و جنازه اش جزو مفقودین است.این مادر بر اساس عقایدش در غسالخانه شهر مشغول به کار می شود و اتفاقاتی در این غسالخانه میان او و چند زن دیگر که در آنجا مشغول به کار هستند رخ می دهد.این مادر تلاش می کند راه دخترش را طی کند و تصویر دخترش را در چهره سایر دختران می بیند.

کاظمی با اشاره به نقش پررنگ زنان در دوران جنگ تصریح کرد: بهر حال زنان در آن دوران نقش مهمی داشتند. فضای نمایش در زمان حال و گذشته رخ می دهد و شکست زمان در ساختار روایی با حضور صدای دختر در صحنه دیده می شود.صحنه هایی که مشغول گفت وگو با مادرش است فضای سور رئال دارد که با فضای رئال در نمایش تداخل پیدا می کند.در نمایش شش شخصیت زن حضور دارند .

وی با اشاره به قابلیت های فضای نمایش برای تغییر در داستان گفت : ایده‌ای در ذهن دارم که داستان نمایش را به زمان شیوع کورنا و حضور این شش زن در غسالخانه تغییر بدهم و برای حضور در جشنواره صاحبدلان و اجرای عمومی ارائه کنم.

این کارگردان در باره مکان مناسب اجرای نمایش گفت:با توجه به تجربه موفق سال قبل در اجرای نمایش آنکس که نیامده می داند در کارگاه نمایش تئاتر شهر اگر شرایط فراهم شود نمایش بیداری را در این سالن اجرا کنم. بهر حال این سالن مخاطبان خاص خوش را دارد و بهتر می توانند با مضمون نمایش ارتباط برقرار کنند.

وی در باره انتخاب بازیگران نمایش تصریح کرد: اعتقادی به استفاده ازسلبریتی ها ندارم و از بازیگران تئاتری استفاده می کنم و برای نقش اصلی به سمیه انصاری فکر کرده‌ام.

ژاله کاظمی دارای مدرک کارشناس مطالعات اجتماعی ، کاردان امورفرهنگی ، عضو گروه انجمن بازیگران اصفهان و عضو گروه انجمن بازیگران اصفهان است .کاکتوس، حسن کچل ، سیاووش ، یک شهر پر قصه، جنگل هزار قصه ، من نمی شکنم، سوسک، پری،گذر یک نگاه ، قصه زری، من نمی شکنم، این غرفه از بهشت، پروانه سفید،پرتغال فروش و تبر از جمله کارهای مهم کارنامه کاری کاظمی محسوب می شوند.

 

 




نظرات کاربران