در حال بارگذاری ...
پریوش کامیار در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

نمایشنامه "نام من متولد زمین" را روی صحنه می‌برم

کامیار گفت:مضمون نمایش در باره محیط زیست و هوای آلوده است . اثری که در آن به یکی از آسیب های مهم اجتماعی چند ساله اخیر پرداخته می شود که تاثیرات سو زیادی روی سلامتی مردم داشته است

 کامیار در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت:به تازگی نمایش نامه نام من متولد زمین را نوشته ام و قصد دارم در ماه‌های آتی آن را روی صحنه ببرم .

این نویسنده در باره مضمون نمایشنامه نام من متولد زمین عنوان کرد: مضمون نمایش در باره محیط زیست و هوای آلوده است . اثری که در آن به یکی از آسیب های مهم اجتماعی چند ساله اخیر پرداخته می شود که تاثیرات سو زیادی روی سلامتی مردم داشته است . داستان نمایش در باره آدم هایی است که نسبت به محییط زیست نامهربان هستند و آن را آلوده می کنند و مدام در حال تخریب و نابودی منابع طبیعی هستند.در نهایت هم این تخریب باعث می شود سلامتی خود آنها هم در معرض تهدید قرار بگیرد . در دهه های اخیر ماها از طبیعت فاصله گرفته ایم و درگیر زندگی در شهرهای بزرگ و آلوده و صنعتی شده‌ایم.

کامیار با تاکید بر  بعد آموزشی و تربیتی اثرش تصریح کرد:من تلاش کردم ضمن دادن هشدارهای لازم راهکار هم برای حفظ طبیعت ارائه کنم.در نمایش بخشی از شخصیت ها به صورت انسانی هستند و بخشی دیگر از بازیگران تن پوش حیوانی دارند و بخشی از نمایش نیز به صورت انیمیشن خواهد بود .

این کارگردان در باره محل اجرای نمایش نام من متولد زمین افزود: با توجه به شیوع کورنا تصمیم داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی تمرینات را از ماه آینده شروع کنیم و به اجرای نمایش در یک سابن بلک باکسی فکر کرده ام.

این نویسنده در باره ارزیابیش از اجرای نمایش در دوران کورنایی گفت : راه کار خوبی است و باید به هر ترتیب و با رعایت مسائل بهداشتی رابطه تئاتر با تعداد مخاطبی که در طول سال به دیدن تئاتر می آیند و البته تعدادشان هم زیاد نیست حفظ کنیم. البته در دو سه ساله اخیر با رشد قابل ملاحظه ای از مخاطب در تئاتر مواجه بوده ایم. یکی از راهکاری مناسب در این شرایط حضور و عرصه تئاتر به وسیله فضای مجازی و اینترنتی است و اگر هم نتوانستیم برای اجرای نمایش در ماههای آینده موفق شویم شاید آن را به صورت اینترتنی عرصه کنیم.

پریوش کامیار سالها است که در حوره بازیگری ، نویسندگی و کارگردانی در سینما و تئاتر فعالیت می کند  و سال قبل نمایش موفق کودکانه اهورا و غول جزیره شک را در عمارت نوفل نوشاتو  روی صحنه برد. پسرهای ترشیده، خنده ماهی ، نوشخند، جزیره آهنی ، گاگون ،آسمان هشتم زمین مهربانی از جمله کارهای مهم کاری او محسوب می شوند.

 

 

 




نظرات کاربران