در حال بارگذاری ...
با ضبط بیش از 300 ساعت فیلم آموزشی

درسگفتارهای «تئاتر عروسکی» بهروز غریب‌پور آماده پخش می‌شود

بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر عروسکی از ضبط پروژه‌ای مهم با موضوع درسگفتارهای «تئاتر عروسکی» در بخش خصوصی خبر داد که بعد از آماده‌سازی تصاویر ضبط شده، پخش خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر؛ بهروز غریب پور مدرس و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» درباره فعالیت‌های خود در وضعیت کرونایی فعلی گفت: از ۲۵ روز پیش ضبط سلسله درسگفتارهایی درباره تئاتر عروسکی را که رامین بیات از کارگردان‌های جوان تئاتر بانی آن است، شروع کردیم.
وی با بیان اینکه این درسگفتارها راجع به اهمیت نمایش عروسکی در ایران و جهان و همچنین گروه تئاتر عروسکی «آران» و سهمش در اعتلای تئاتر عروسکی ایران است، افزود: با همکاری اعضای گروه و بنیاد رودکی این کار انجام شد.
غریب‌پور با اشاره به اینکه مجموعه فیلم‌های گرفته شده با حضور عوامل حرفه‌ای انجام شده، توضیح داد: حدود ۳۰۰ ساعت فیلم گرفته شده است. سعی کردیم با پیش بینی اینکه اضافه گویی نشود و مؤثر بر تماشاگری که این دوره‌ها را می‌بیند باشد، به ریزترین امور مربوط به تئاتر عروسکی تا فلسفه وجودی نمایش عروسکی پرداخته شده است.
سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» تأکید کرد: نمایش عروسکی، نیاز ابدی و ازلی برای بشریت بوده و هست و در این درسگفتارها به موضوع توجه ویژه شده است.
این هنرمند با سابقه تئاتر ایران تصریح کرد: اگر شرایط کرونایی موجود نبود این پروژه بزرگ آغاز و به سرانجام نمی‌رسید زیرا نوشتن بخش‌های مختلف پروژه و همچنین تصویربرداری آن نیازمند زمان بود.
غریب پور در پایان سخنان خود درباره زمان ارائه و پخش این درسگفتارها یادآور شد: کمپانی خصوصی آرتیویست تولید این پروژه را عهده دار بوده و مراحل تدوین پروژه در حال انجام است و بعد از این مرحله زمان و نحوه چگونگی پخش آن مشخص خواهد شد.




مطالب مرتبط

کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است
کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است

کارگردانان سه نمایش «مامان»، «دویست‌وهشتادمین شب سال» و «مَثلث» بر این باورند که نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است که باید مثل دیگر آثار دیده شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

|

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش عروسکی «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی دور دوم اجراهای خود را از 12 بهمن ماه در سالن تئاتر «هامون» آغاز می‌کند.

|

«ماهی کوچولو» به تالار هنر رسید

«ماهی کوچولو» به تالار هنر رسید

نمایش عروسکی «ماهی کوچولو» که اقتباسی از داستان «ماهی سیاه کوچولو» است، دی و بهمن 1402، در تالار هنر به صحنه خواهد رفت.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست

الهام سلج‌محمودی، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی «مامان» می‌گوید نمایش عروسکی دنیای نامحدودی دارد که تنها مختص به کودکان نیست و با کمک آن می‌توان مفاهیم عمیق را برای مخاطب بازگو کرد.

|

نظرات کاربران