در حال بارگذاری ...
با حضور بهترین تعزیه خوان‌های ایران

تلویزیون شب‌های محرم تعزیه نمایش می‌دهد

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آغاز ضبط تعزیه های ماه محرم برای پخش در تلویزیون خبر داد و گفت: این مجالس تعزیه از شب گذشته در حوزه کلید خورده و به زودی نیز برای ۱۰ شب محرم آماده خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن بیان این مطلب، عنوان کرد: ما از شب گذشته کلید ضبط 10 شب مجلس تعزیه خوانی را به مجری گری طرح مرشد میرزاعلی در تالار سوره حوزه هنری زدیم و قرار است این مجالس در تلویزیون پخش شوند.
وی در ادامه افزود: بهترین تعزیه خوان های ایران از شهرهای اراک، اصفهان، قزوین، قم، تفرش و تهران به همراه بهترین نسخه خوان ها برای این مجالس جمع آوری شده اند.
زارعی با اشاره به اینکه مجلس مسلم بن عقیل و طفلان مسلم شب  گذشته ضبط شده، گفت: تا جمعه سعی داریم هشت مجلس را ضبط حرفه ای داشته باشیم و بعد از آن مشخص می شود که کدام شبکه های تلویزیون قرار است اینها را پخش کنند.
وی با اشاره به اینکه هر روز از ظهرگاه تا نیمه های شب درگیر ضبط تلویزیونی هستند، گفت: دور مشخص و درخوری در تالار سوره زده شده و اساتید و پیشکسوتان تعزیه از ابوالفضل منبت کار گرفته تا استاد نرگس خانی از اصفهان و استاد صابری از تهران که به همراه تیم حرفه ای موسیقی شان ما را همراهی می کنند.
مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: موضوعات نیز از حضرت علی اکبر (ع) ، مسلم بن عقلی تا شهادت امام حسین (ع) و بازار شام به صورت مجالس جداگانه روایت می شود.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران