در حال بارگذاری ...
ایوب آقاخانی خبرداد

«چهارفصل تئاتر ایران» مجازی برگزار می‌شود

ایوب آقاخانی اعلام کرد که به دلیل شرایط موجود کرونایی ، کارگاه های فصلی «چهارفصل تئاتر ایران» این دوره از پروژه به صورت مجازی برگزا رمی شود.

به گزارش ایران تئاتر ایوب آقاخانی، سرپرست و مؤسس پروژه‌ آموزش نمایش‌نامه‌نویسی به علاقه‌مندانِ خارج از پایتخت با نام «چهارفصل تئاتر ایران»، به‌عنوان مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، که برگزارکننده‌ دورِ نوینِ این پروژه‌ جامع ملی است اعلام کرد به دلیل شرایط موجود در سرتاسر کشور  و جهان و توجه به توصیه‌های بهداشتیِ حاکم بر جامعه، با تأمل و صبوری بسیار، نهایتاً تصمیم بر آن شد تا کارگاه‌های فصلی این دوره از پروژه  که همواره در تعریف برگزاری هر فصل دومین مرحله‌ی آن فصل شناخته می‌شود  به صورت مجازی و اینترنتی برگزار شود.
برگزیدگان این فصل از دور نوین پروژه با نام «شهدای مقاومت» که قبلاً اسامی آثار و استان‌های مربوطه و نویسنده‌هایشان از طریق خبرگزاری‌ها اعلام شده بود، آرا و نظرات مشورتی هیئت‌علمیِ این فصل را متشکل از آقایان دکتر رحمت امینی، دکتر مهرداد رایانی مخصوص و ایوب آقاخانی، از طریق فضای مجازی تعریف‌شده طی همین هفته ـ بیست‌وششم تا سی‌ویکم مردادماه 1399 ـ دریافت خواهند کرد.
امکان تعامل افراد و اساتید در مسیر نگارش توسط دبیرخانه‌ی برگزاری پروژه تعریف شده است. نمایشنامه‌نویسان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها، تا پایان شهریورماه فرصت خواهند داشت آثارِ بازنویسی‌شده‌ی نهایی خود را به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از طریق نشانی الکترونیکی sahnemagazine@yahoo.com برسانند. آثار نهایی توسط اعضای هیئت‌علمی بررسی و برگزیدگانشان جهت چاپ به انتشارات سوره‌ی مهر معرفی خواهند شد.
فراخوان پنجمین فصل از دور نوین پروژه‌ جامع ملی آموزشیِ «چهارفصل تئاتر ایران» ابتدای شهریورماه منتشر خواهد شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد
با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد ایده‌های خود را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ‌عامه در تئاتر» ارسال کنند.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران