در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره خبرداد:

جشنواره مونولوگ سرباز وطن 27 مرداد برگزار می شود

بابک معماری، دبیر جشنواره سرباز وطن در گفتگو با ایران تاتر گفت: سومین جشنواره تئاتر ستاد آجا «سرباز وطن» از ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه در مجموعه فرهنگی هنری شهید واعظی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برگزار خواهد شد.

بابک معماری با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر فراگیری بیماری کرونا و اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این بیماری جهت حفظ سلامت شرکت کنندگان جشنواره گفت: این جشنواره با توجه به شروع موج دوم بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل ای بهداشتی، با تغییری محسوس در بخش صحنه ای، به صورت مجازی با اجرای آثار نمایشی در قالب «مونولوگ» (تک گویی) و بهره گیری از سیستم بازبینی فیلم  اجرایی آثار نمایشی 15 گروه حاضر توسط هیأت داوران، برگزار خواهد شد و در نهایت هنرمندان و گروه های منتخب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به دهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش (میثاق 10) راه خواهند یافت.
او درباره انتخاب آثار گفت: کلیة آثار این جشنواره در بخش صحنه ای، پس از بازبینی فیلم  اجرایی در قسمت های گوناگون از جمله نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه و پوستر و بروشور برای انتخاب آثار برتر، مورد ارزیابی قرار می گیرند تا در نهایت به نفرات برگزیده جوایزی اهداءِ گردد. شایان ذکر است سطح کمی و کیفی آثار اجرایی، امسال با رشد محسوسی همراه است به نحوی که ما شاهد اجرای متون نمایشی تولیدی ستاد ارتش، می باشیم که همین امر رقابت هنرمندان را سخت تر، می نماید.
وی با اشاره به نگاه ارتش به هنر و به خصوص تاتر گفت: نگاه و راهبرد ستاد ارتش به مقولة هنر به خصوص تئاتر، کمی و کیفی گراست زیرا با رشد چنین جشنواره هایی که لازمه اش تولید متون نمایشی و ایجاد زیر ساخت های لازم است، خواهیم توانست به گسترش فعالیت های فرهنگی در میان کارکنان پایور، وظیفه و خانواده های محترم آنان کمک نموده تا سبب ایجاد تغییر در اعتقادات و سبک زندگی آنان با ترویج معیارهای اسلامی و انسانی بمنظور رسیدن به نتیجه ای ماندگار گردیم. لذا در این راستا به مقولة آموزش نمایش و تولید متون نمایشی، همت گمارده شده است تا اهداف بیان شده، محقق گردد.
وی درباره شیوه نامه اجرایی جشنواره افزود: موضوعات نمایش های اجرایی، برابر شیوه نامه جشنواره به صورت آزاد پیرامون دفاع مقدس، مشکلات نسل جوان، نقش فناوری در جنگ های جدید، پرداختن به مقولة جنگ نرم دشمن و غیره می باشد که بر اساس خط مشی های تعیین شده اند.
بابک معماری در پایان گفتگو درباره جوایز جشنواره تصریح کرد: : جوایز برندگان جشنواره به صورت کارت هدیه بانکی می باشد که برابر مقام های کسب شده به آنان، اهداءِ خواهد گردید.
این جشنواره هر ساله با همت معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ایام تابستان، برگزار می گردد تا فرصتی برای تجلیل و تشویق هنرمندان نمایشی فعال در این عرصه، باشد.

 


 




نظرات کاربران