در حال بارگذاری ...
توسط انتشارات پیام چارسو

نمایشنامه «فراز طوفان» منتشر شد

نمایشنامه «فراز طوفان» نوشته ف لوریال زلر و ترجمه حسن جنت مکان نویسنده و کارگردان تئاتر برای اولین بار توسط انتشارات پیام چارسو به چاپ رسید .

به گزارش ایران تئاتر ف لوریال زلر نمایشنامه‌نویس چهل و یک ساله‌ی فرانسوی است. او در سال 2004 به خاطر رمان «افسون شیطان» برنده‌ی جایزه‌ی معتبر پریکس اینترالی شد. او همچنین به خاطر نمایش‌نامه‌هایش چند جایزه‌ی دیگر هم برده است. بنابر نظر تایمز: «او هیجان‌انگیزترین نمایشنامه‌نویس عصر ماست»
او اولین رمانش به نام «برف مصنوعی» را در بیست و دو سالگی نوشت. اما این سومین رمانش «افسون شیطان» بود که جایگاهی بزرگ در ادبیات برای او دست و پا کرد. این رمان که ارتباط غرب را با اسلام کندوکاو می‌کند، جنجال زیادی به پا کرد. این کتاب نامزد جایزه گنکور شد .
نمایشنامه‌ی کمدی او به نام «حقیقت» اجراهای خود را در سال 2017 در وست اند لندن آغاز کرد و نامزد بهترین کمدی سال در جایزه‌ی اولیویه شد. او تاکنون پنج رمان و بیش از دوازده نمایشنامه نوشته است .
نمایشنامه‌ی «فراز طوفان» یازدهمین نمایشنامه‌ی فلورین زلر است که در سال 2016 نگارش یافت و اولین بار در سپتامبر 2018 در تئاتر ریچموند به عنوان بخشی از تور تئاتر بریتانیا اجرا شد. این نمایشنامه داستان زوجی مسن را روایت می‌کند که به پنجاه سال زندگی مشترک خود نظر می‌کنند و در می‌یابند که رابطه‌شان آنطور که انتظار داشتند، رضایت‌بخش و کامل نبوده است. پس از تور کوتاه تئاتر بریتانیا این اجرا به تئاتر وایندهام در وست‌اند رفت و سپس در سپتامبر 2019 اجراهایش را در برادوی پی گرفت. کارگردان این اجراها جاناتان کنت و بازیگران نقش‌های اصلی آن نیز جاناتان پرایس و آیلین اتکینز بودند .
این نمایشنامه توسط حسن جنت‌مکان از نویسندگان و کارگردانان تئاتر ایران ترجمه شده و برای اولین بار توسط انتشارات پیام چارسو به چاپ رسیده است. برای تهیه‌ی این کتاب می‌توانید به کتابفروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنید.




نظرات کاربران