در حال بارگذاری ...
پریسا محمدی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد

نقش زن صاحبخانه را در«نمایش عددهای نشده»بازی می‌کنم

محمدی گفت: موسسه ای که امین حیایی بیشتر برای ارائه آموزش تئاتر به جوان ها راه اندازی کرده و نام سالن این مجموعه، خانه نمایش حیایی است.

پریسا محمدی در گفت و گو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید کاری خود گفت: مدتی است در آموزشگاه موسسه هنر گستر امین حیایی به عنوان مدیر سالن فعالیت دارم. موسسه‌ای که امین حیایی بیشتر برای ارائه آموزش تئاتر به جوان ها راه اندازی کرده و نام سالن این مجموعه، خانه نمایش حیایی است. این سالن به صورت بلکس باکس طراحی شده و ظرفیت آن 51 نفر است. مدیریت این مرکز بر عهده امید حیایی برادر امین حیایی است.

وی درباره راه اندازی این مرکز گفت: قرار بود فعالیت این مجموعه هنری و فرهنگی از اسفند ۹۸ به صورت جدی آغاز شود که با شیوع کورنا دچار وقفه شد و چندی است که برنامه اجرای نمایش در سالن مجموعه آغاز شده است.

این مدیر سالن درباره ملاک های انتخاب اجرا در سالن مجموعه تصریح کرد: سیاست امین حیایی به عنوان مالک این مجموعه حمایت از جوان ها است و اولویت اصلی اجرا برای فارغ التحصیلانی است که در مرکز آموزشی موسسه آموزش می بینند و آماده به کار می شوند. بنابراین آموزش توام با اشتغال و کار عملی است. محل موسسه در میدان مادر است. البته قرار است با توسعه بیشتر فعالیت های سالن ازگروه های حرفه ای هم برای اجرای نمایش دعوت کنیم و دیدن این کارهای حرفه ای برای هنرجویان در حکم یک کلاس درس هم محسوب می شود. خوشبختانه در این یک ماهه چند پیشنهاد برای استفاده از سالن توسط گروه های حرفه ای داشته ایم که مشغول بررسی آنها هستیم.

وی درباره سایر فعالیت هایش هم متذکر شد: در حال حاضر در نمایش عددهای نشده به کارگردانی محمد میر علی اکبری در سالن این موسسه بازی دارم. داستان این نمایش درباره خانه ای قدیمی در محله افسریه است که من نقش صاحبخانه این منزل قدیمی را بازی می کنم. زنی به نام اختر علامه که خاستگاه پایین شهری دارد.

این طراح درباره چگونگی ایفای نقش اختر علامه تاکید کرد: اصلا به سراغ بازی کلیشه ای نرفته ام. این نوع نقش ها که معمولا شخصیت ویژگی لمپنی دارد و اختر اصلا ویژگی تیپیکال گونه ندارد. اختر علامه زنی مثبت و نیک اندیش است. او خانه اش را به یک سری از آدم هایی اجاره داده که در عالم هنر فعالیت می کنند. یکی از این مستاجرین فیلمساز و دیگری نویسنده است و در نمایش سعی می شود تقابل بین این آدم های با سواد و با تجربه نشان داده شود. آدم هایی که نقد فیلم می کنند و درباره رمان هایشان حرف می زنند. اختر علامه جهانش با آنها متفاوت است و نگاه ساده ای به زندگی دارد و این تفاوت، ویژگی های کمدی را در بخش هایی از فضای نمایش به وجود می آورد. در این نمایش من، امیر آسانی، علی نجفی و علی منصوری بازی داریم.

این مدیر سالن درباره ارزیابی خود از اجرای نمایش در دوران شیوع کرونا افزود: شرایط سختی به وجود آمده است و در این شرایط سخت نه از هنرمندان و نه از سالن دارها هیچ نوع حمایت خاصی انجام نمی شود و به نظرم باید این بحران و تاثیراتش بر اهالی تئاتر مورد آسیب شناسی و بررسی قرار بگیرد و همه ما نیازمند حمایت جدی مسئولین هستیم. با این رویه ممکن است تعدادی زیادی از سالن های خصوصی تعطیل شوند.

پریسا محمدی در سال های اخیر حضور موثری در حوزه های مختلف تئاتر از قبیل طراحی صحنه و لباس، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی داشته است. وی دانش آموخته رشته های نقاشی و ادبیات نمایشی است. او سال قبل بازی متفاوتی در نمایش تجربه گرای اتاق بی خوابی + اتاق پذیرایی داشت. سوی کابوی، گنجفه، پولانسکی، توکجا بودی وقتی اوفلیا خودش را کشت، محبوبه ها و عددهای نشده از جمله آثار موفق کارنامه کاری محمدی هستند که مدتها مدیریت تماشاخانه مهرگان را بر عهده داشته است.

 

گفت و گو خبر از احمد محمد اسماعیلی

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «همکارها» به کارگردانی پریسا محمدی

متنی تأثیرگذار و اجرایی درخور تفکر
یادداشتی بر نمایش «همکارها» به کارگردانی پریسا محمدی

متنی تأثیرگذار و اجرایی درخور تفکر

عباس شاه‌محمدزاده: جان هاج، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی، اولین نمایشنامه خود را با عنوان «همکارها» از فیلمی اقتباس می‌کند که این فیلم هرگز ساخته نمی‌شود و اسمی از آن به ...

|

«همکارها» در ایرانشهر روی صحنه می‌رود

«همکارها» در ایرانشهر روی صحنه می‌رود

نمایش «همکارها»، به نویسندگی جان هاج و ترجمه معین محب علیان، با کارگردانی پریسا محمدی، از 22 آذر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران