در حال بارگذاری ...
در برنامه «هزارتوی داستان»

آثار نویسنده ضد فاشیست در رادیو نمایش بررسی می‌شود

این هفته برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به بررسی آثار نویسنده پرآوازه چک، کارل چاپک می پردازد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، کارل چاپک نویسنده ای است که معتقد بود: «تصور کنید چه سکوتی برقرار خواهد شد اگر مردم مجبور باشند فقط درباره ی چیزهایی که به درستی میدانند حرف بزنند»
بهناز بستان دوست مجری کارشناس برنامه «هزارتوی داستان» ضمن اعلام این مطلب افزود: کارل چاپک در سال 1890چشم به جهان گشود و در دوران جنگ جهانی به عنوان روزنامه نگار فعالیت چشمگیری داشت. او نوشتنِ گونه های ادبی بسیاری از جمله داستانهای علمی و کارآگاهی را تجربه کرد، اما فعالیت او در زمینه روزنامه نگاری و ارائه مقالات تاثیرگذارش باعث شد تهدیدی برای  دیکتاتورهای فاشیستی  به شمار آید تا اینکه اواسط دهه 1930 ، به "یک ضد فاشیست آشکار" تبدیل شده بود.
وی ادامه داد : چاپک در زمینه ادبیات داستانی از اولین نویسندگانی است که در زمینه ژانرعلمی تخیلی نام خودش را ثبت کرده و نکته مهم درباره ی او این است که او اولین کسی است که واژهٔ ربات را که در تقبیح زندگی و تمدن ماشینی است، برای نخستین بار در کتاب « کارخانه ربات‌سازی روسوم» معرفی کرد و مفهوم آن را تبیین کرد.
گفتنی است در این برنامه بهناز بستاندوست داستان «کلکسیون تمبر» او را روایت کرده و در بخش کارشناسی با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. همچنین گویندگی بیوگرافی را رضا عمرانی به عهده گرفته است.
«هزارتوی داستان» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی ، جمعه ها ساعت 21:00 از رادیو نمایش پخش می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران