در حال بارگذاری ...
با عنوان «مدافعان سلامت»

فراخوان پنجمین فصل پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دبیرخانه‌ «پروژه‌ی جامع ملی آموزش درام‌نویسی چهارفصل تئاتر ایران» با هدف تکریم زحمات و جانفشانی‌های کادر درمان و پزشکی کشور فراخوان پنجمین فصل خود را در دور نوین با عنوان «مدافعان سلامت» منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری، با افتخار از کلیه‌ی علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسیِ خارج از پایتخت دعوت می‌کند ایده‌های اولیه و موجز خود را برای شرکت در این فصل از پویش ملی و آموزش سراسری نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» در اختیار دبیرخانه‌ی پروژه قرار دهند.
روزگار کنونی، روزگار مقاومتی دیگرگونه و شرایط جهانی و قطعاً کم‌نظیر در تاریخ بشری است. پاندمیِ بیماریِ جهانی، موقعیتی را برای ما رقم زده که بی‌شک حضور خردمندانه در آن به خروج فاتحانه از آن کمک خواهد کرد. در چنین شرایطی بدیهی است که هیچ بازوی خردورزی در جامعه وجود ندارد که فاقد مسئولیت و رسالت باشد. اینجاست که جایگاه قلم، نویسندگی و هنر مقدس نمایشنامه‌نویسی هم به اندازه‌ی توان و امکانش بروز پیدا می‌کند و رخ می‌نماید. اینجاست که نویسندگان نمی‌توانند وجه آگاهی‌بخشیِ خود یا امکان نیرومندکردن بازوهای مقاومت در برابر مشکلات را به نیت پیروزی در این نبرد نابرابر، به واسطه‌ی قلم خود و با توسعه‌ی آگاهی عمومی نادیده بگیرند.
ازاین‌رو، دبیرخانه‌ی «پروژه‌ی جامع ملی آموزش درام‌نویسی چهارفصل تئاتر ایران» تصمیم بر آن گرفت تا با هدف تکریم زحمات و جانفشانی‌های کادر درمان و پزشکی کشور و با رسالت ذره‌بین‌گرفتن روی شرایط حساس کنونی در جامعه، فراخوان پنجمین فصل خود را در دور نوین با عنوان «مدافعان سلامت» منتشر کند.
علاقه‌مندان مقیم شهرستان‌ها می‌توانند ایده‌های اولیه‌ی خود را برای نگارش نمایشنامه تا پایان شهریور 1399 به نشانی sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند.
شایان ذکر است ایده‌های واصله می‌توانند بر مبنای مستندات، براساس زندگی شخصیت‌های فعال در کادر درمانی، شهدای جامعه‌ی پزشکی یا اساساً بر مبنای تخیل باشد. بدیهی است تکریم چهره‌هایی از شهدای راه سلامت با تکیه بر مستندات هم می‌تواند بخشی کوچک از جانفشانی‌های عظیم هموطنانِ پزشک، پرستار، و کادر درمانی را با زاویه‌ای معتبرتر ستایش کند که مورد نظر این پروژه نیز هست، اما محدودیتی برای ایده‌پردازی تعریف نشده است.
توضیح تکمیلی اینکه، مثل همیشه، فرایند این فصل از پروژه ـ مانند فصول دیگر ـ در سه مرحله تعریف شده است:
«دریافت ایده، برگزاری کارگاه‌های فصلی، بازنویسی نهایی»
متون برگزید‌ه‌ی این فصل نیز از طریق دبیرخانه‌ی این پروژه به انتشارات سوره‌ی مهر جهت چاپ معرفی خواهند شد.

به امید تابش دوباره‌ی خورشید سلامت
بر پهن‌دشت سرزمین‌مان
دبیرخانه‌ پروژه‌ جامع چهارفصل تئاتر ایران




مطالب مرتبط

با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد
با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد ایده‌های خود را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ‌عامه در تئاتر» ارسال کنند.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران