در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبرداد:

از سرگیری کلیه فعالیت های فرهنگی هنری در خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از سرگیری کلیه فعالیت های مراکز فرهنگی،هنری تحت نظر این اداره کل در اهواز و سایر شهرستان ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اعلام شده خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر  از خوزستان، محمد جوروند صبح امروز 2 شهریورماه 99 در دومین جلسه کمیته مدیریت بیماری کرونا در این اداره کل ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله،به تشریح وضعیت فعلی فعالیت­ های فرهنگی، هنری و قرآنی و آسیب­ های ناشی از تعطیلی این حوزه ­ها پرداخت.

وی افزود: با استناد به مصوبه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در روز ­شنبه 1 شهریورماه، کلیه فعالیت­ های مراکز فرهنگی و هنری از جمله آموزشگاه­ های آزادهنری، آموزشگاه ­های کار و دانش، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سینماها، تالارها، مجتمع ­های فرهنگی و هنری و سایر مراکز فرهنگی و هنری تحت پوشش این اداره کل با رعایت تمامی پروتکل­ های بهداشتی و فاصله گذاری­ های اعلام ­شده با هماهنگی شبکه های بهداشت در مرکز استان و سایر شهرستان ­ها از سر گرفته می­ شود.

در ادامه جلسه سایر اعضا به بحث و بررسی پیرامون نحوه اجرایی ­شدن مصوبه ستاد استانی کرونا در حوزه  فرهنگ و هنر پرداختند.

در پایان مقرر شد معاونان فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، قرآن و عترت و ستاد هماهنگی کانون­ های فرهنگی هنری مساجد بر اجرایی ­شدن مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، نظارت کامل داشته و گزارش آن را به مدیرکل و رئیس کمیته مدیریت بیماری کرونا ارائه دهند.

همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان­ ها به منظور رعایت کامل پروتکل­ های بهداشتی، با شبکه­ های بهداشت و درمان شهرستان متبوع در خصوص بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری شهرستان و از سرگیری فعالیت­ های فرهنگی و هنری مکاتبه کرده و نتیجه را به این اداره کل منعکس کنند.

هماهنگی و نظارت کامل بر فعالیت کانون­ های فرهنگی هنری مساجد، وفق پروتکل ­های بهداشتی و بازدید، سرکشی و نظارت بر واحدها و صنوف وابسته به منظور رعایت پروتکل­ های بهداشتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

به گزارش تئاتر خوزستان تالارهای نمایشی در سراسر استان خوزستان از ابتدای اسفندماه 98 با شیوع بیماری کرونا تعطیل شدند که در حال حاضر و با موافقت ستاد استانی کرونا و دستور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ابتدای شهریورماه 99 بعد از شش ماه تعطیلی فعالیت تالارهای نمایشی استان و گروه های تئاتر با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز خواهد شد.




مطالب مرتبط

همزمان با اعلام عزای عمومی

نمایش‌هایی که آغاز اجرای‌شان پیش از اذان مغرب است، امروز اجرا نخواهند شد
همزمان با اعلام عزای عمومی

نمایش‌هایی که آغاز اجرای‌شان پیش از اذان مغرب است، امروز اجرا نخواهند شد

در پی جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه و اعلام عزای عمومی، امروز 26 مهر تمامی سالن‌های نمایشی کشور تا هنگام اذان مغرب تعطیل هستند و تنها نمایش‌هایی که ساعت اجرای آن‌ها بعد از زمان اذان مغرب است، روی صحنه می‌روند.

|

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران