در حال بارگذاری ...
از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام شد:

آثار راه یافته به جشنواره سراسری آیات مشخص شدند

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: هیئت داوران سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات متشکل از علی عابدی، علیرضا صمدی شادلو و علی حاتم نژاد پس از بررسی و داوری ۷۶ اثر نمایشی جهت شرکت در جشنواره، ۲۳ اثر از ۱۱ استان کشور را به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اسامی آثار راه یافته به جشنواره آیات را معرفی کرد:

از استان خراسان شمالی میزبان سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات سه اثر به این جشنواره راه یافته است ، «یک قدم من ده قدم تو» اثری از مجید حمزانلویی ، «بادکنک های گچی» اثر سید مهدی کشمیری و «برای عشق» اثر سیدامیرحسین جان نثار.

«شب واقعه» و «قند خون» از استان مرکزی.

«حجله در آتش» از خراسان جنوبی.

«سالمرگی» ، «شاعره آتش» و «برزخاروی شاعره آتش» از اصفهان.

«آسا» و «مهرابه» از خوزستان.

از استان کرمانشاه آثار نمایشی «سپاسنامه هانیه و چند روایت متقاتع» ، «گندم» و «هنگامه ای که آسمان شکافت» به عرصه رقابت در این جشنواره راه یافته است.

فرخنده بیان کرد: نمایش «همسایه آقا» ، «می خواستم ببوسم باران گرفت» و «بیکران» از خراسان رضوی.

«ناگهان زود» از آذربایجان شرقی

«واقعه خوانی سی ام صفر دویست و سه» از فارس

«باد سرخ» از اردبیل

«مرز» ، «مجلس شمر کشی» و «دوئل روسی» از قزوین هم دیگر آثار راه یافته به جشنواره به شمار می رود.

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، روایات، احادیث انبیای الهی و ائمه اطهار (علیهم السلام)، قصص و آیات قرآنی، زندگی و سیره اهل بیت، آموزه های دینی، اخلاقی و بازخورد آن در جامعه کنونی و بروز رسانی در زندگی معاصر و شخصیت های موثر تاریخ اسلام را از جمله موضوعات این جشنواره ذکر کرد. 

گفتنی است؛ این جشنواره قرار است با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استانداری خراسان شمالی و اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شود ، با توجه به شیوع ویروس کرونا ، زمان دقیق برگزاری جشنواره متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.




نظرات کاربران