در حال بارگذاری ...
در روز صلح جهانی اتفاق می‌افتد

اجرای نمایش «اسپونفیس » در مقر سازمان ملل

قرار است «اسپونفیس» توسط بازیگران کشور ترکیه علی پویراز اوغلو و جان ارگن در مقر سازمان ملل متحد در ژنو روز ۲۱ سپتامبر (روز صلح جهانی) اجرا شود

 گاهی اوقات یک اتفاق کوچک، یک اثر هنری یا یک داستان زندگی می‌تواند الهام بخش ما باشد و دیدگاه ما را به زندگی غیرمنتظره تغییر داده و کمک کند تا معنای زندگی را دریابیم یا تغییری در خود ایجاد کنیم.

نمایشنامه «اسپونفیس» به قلم لی هال (نویسنده فیلمنامه بیلی الیوت) چنین اثری است. علی‌رغم روایت ارزش زندگی از چشمان کودکی مبتلا به اوتیسم که درگیر سرطان است، نمایشنامه تصویرگر نژاد بشری نیز است. داستان کودکی مبتلا به اوتیسم قدرت دارد تا قلب  هرکسی را در هر جای دنیا ، تحت تاثیر قرار بدهد.

قرار است «اسپونفیس» توسط بازیگران کشور ترکیه علی پویراز اوغلو و جان ارگن در مقر سازمان ملل متحد در ژنو روز 21 سپتامبر (روز صلح جهانی) اجرا شود.

 این نمایش به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و ترکی اجرا می‌شود.

 ارگن ایفاگر نقش «اسپونفیس» است، او می‌گوید نمایشنامه تاکیدی است بر این نکته که از چشم کودک زندگی علی رغم تمام مشکلات و بی رحمی ها ارزش زیستن دارد.

شخصیت اسپونفیس درجستجوی یافتن پرسش‌هایی درباره هستی ما در جهان است. این نکته توجه ارگن را به نمایشنامه جلب کرد.

پویرازاوغلو و ارگن حدود یکسال است که در حال تمرین هستند. ارگن امیدوار است که اجرای نمایش قدم مهمی برای تغییر دیدگاه نسبت به بیماری اوتیسم و حاشیه نشینی یکسری آدمها باشد.

 نمایشنامه «اسپونفیس استینبرگ» به قلم لی هال نمایشنامه نویس بریتانیایی یک مونولوگ دراماتیک است که اولین بار از رادیو بی بی سی در سال 1997 پخش شد اما چنان موفق بود که باری دیگر به درخواست مردم پخش شد.

سال 2000 برای اولین بار نمایشنامه رادیویی به نمایشنامه صحنه ای توسط لی هال تبدیل شد و به اجرا درآمد.




نظرات کاربران