در حال بارگذاری ...
تا پایان شهریورماه

فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «چهارراه» تمدید شد

ایوب آقاخانی گفت: مهلت ارسال آثار به نخستین مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» تا پایان شهریور تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر نخستین مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» که با طراحی ایوب آقاخانی برگزار می شود به دلیل استقبال علاقه مندان به شرکت در این رویداد تمدید شد.
ایوب آقاخانی مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و طراح و دبیر این رخداد با اشاره به انتشار فراخوان نخستین مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» همزمان با روز قلم از تمدید مهلت ارسال آثار به این مسابقه به دلیل استقبال نمایشنامه نویسان خبر داد و یادآور شد علاقه‌مندان می توانند نمایشنامه های اقتباس شده خود را تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه‌ این جشنواره یعنی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری از طریق آدرس الکترونیکی sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند.

پیش از این مهلت ارسال آثار نیمه شهریور اعلام شده بود.

آثار مورد نظر برای اقتباس عبارتند از:

۱. شاهنامه‌ فردوسی

۲. گلستان سعدی

۳. مثنوی معنوی مولانا

۴. جوامع‌الحکایات و لوامع‌الروایات عوفی

شرایط و جوایز:

۱. نمایشنامه‌ها باید در حجم حداقل ۳۰ صفحه و حداکثر ۹۰ صفحه (صفحه‌ ۱۸سطری، با فونت ۱۴) نوشته شده، در قالب فایل Word به دبیرخانه ایمیل شود.

۲. نوع اقتباس و رویکرد نویسنده به این چهار اثر دارای محدودیت نیست.

۳. سه اثر برگزیده در رتبه‌های اول تا سوم، به‌ ترتیب، ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال و سه اثر تقدیر شده هرکدام ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

۴. آثار برگزیده و تقدیر شده به همت انتشارات سوره‌ مهر به چاپ خواهند رسید.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران