در حال بارگذاری ...
مدیرگروه ادبیات نمایشی دانشگاه زند:

رشته ادبیات نمایشی در موسسه آموزش عالی زند آغاز به کار کرد

مدیرگروه رشته ادبیات نمایشی دانشگاه زند با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و هنری شیراز گفت: ظرفیت تاسیس رشته های هنری همیشه در شیراز وجود دارد.

یوسف آفرینی در گفتگو با  خبرنگار ایران تئاتر در فارس با  بیان اینکه شیراز ظرفیت چشمگیری برای تاسیس رشته های فرهنگی و هنری دارد افزود: در بسیاری از استانها و شهرهای صنعتی چنین اقبالی وجود ندارد اما خوشبختانه استان فارس و شیراز همواره اقبال خوبی به رشته های هنری داشته است.

وی با یادآوری اینکه تمامی دانشگاه و موسسات آموزش عالی شیراز می توانند با تقویت دپارتمانهای هنری خود در این مسیر فعالیت کنند اظهار داشت: مردم شیراز همواره به فعالیت های فرهنگی و هنری توجه ویژه ای داشته اند و این رشته های هنری علاوه بر جذب دانشجوی بومی می تواند با جذب دانشجو از سایر شهرها و استانها به غنی تر شدن این فعالیت ها بیانجامد.

آفرینی با بیان اینکه رشته ادبیات نمایشی رشته ای جذاب است گفت: این رشته می تواند از سایر رشته های دیگر همانند روانشناسی ، فلسفه ، ادبیات و... بهره ببرد و با استفاده از این پتانسیل به خلق آثار دراماتیک تاثیرگذار بپردازد.

مدیرگروه ادبیات نمایشی دانشگاه زند افزود: تقویت این رشته هنری می تواند به آموزه های موثری در زندگی و مسائل اجتماعی ما بدل شود و مفهوم گفتگو و دیالوگ را به عنوان یک مفهوم ضروری تقویت کند.

وی درخصوص دغدغه اصلی دانشجویان رشته های مختلف برای شغل اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان رشته ادبیات نمایشی بازار کاری خوبی در اختیار دارند که از آن جمله می توان به گروه های شغلی مرتبط همانند:
دراماتورژ 
نمایشنامه نویس
فیلم نامه نویس
منتقد سینما و تئاتر 
طراح برنامه های تلویزیونی 
مدرس دانشگاه، آموزشگاه های هنری و فرهنگ سراها 
نهادهای نیازمند فارغ التحصیل ادبیات نمایشی :
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
وزارت ارشاد 
صدا و سیما 
حوزه هنری 
گروه های حرفه ای هنری و ... اشاره کرد.
یوسف آفرینی با بیان اینکه مهلت ثبت نام جهت علاقه مندان شرکت در ترم اول تا 20 ابان در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا این دوره ها بصورت مجازی و با هزینه ای کمتر از دیگر دانشگاه ها و دانشگاه ازاد برگزار می گردد.

رییس گروه ادبیات نمایشی دانشگاه زند ضمن قدردانی از مدیران دانشگاه زند که با سعه صدر و دیدی نوین به این رشته توجه داشته اند افزود: با کادر مجرب و کاربلدی متشکل از بهترین اساتید کشور میزبان علاقه مندان هنر تئاتر و ادبیات دراماتیک هستیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران