در حال بارگذاری ...
عرفان پور محمدی در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

«نسیان» را به‌زودی در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌برم

پور محمدی گفت:بعد از خاتمه اجرای نمایش نسیان قرار است آذر ماه نمایش نامه نظام آباد نوشته کهبد تاراج را دوباره بازتولید کنم.

پورمحمدی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت:قرار است نمایش نسیان را به نویسندگی خودم در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه ببرم. این نمایش نامه را آذر سال قبل علیرضا مهران در حوزه هنری اجرا کرده بود. بعد از خاتمه این اجرا قرار است آذر ماه نمایش نامه نظام آباد نوشته کهبد تاراج را دوباره بازتولید کنم.

وی در باره مضمون و بن مایه نمایش نسیان عنوان کرد: این نمایش را بر اساس اتفاقی که برای یکی از دوستانم در شش ماه قبل رخ داده بود نوشتم و تم نمایش درباره تجاوز به دختران است.به نوعی نیسان در حوزه کارهای آسیب اجتماعی قابل بررسی است.در این داستان به لطمات روحی و روانی که بابت این تجاوز در زندگی دختران روی می‌دهد پرداخته ام. نمایش دارای نه شخصیت است .

این نویسنده در باره داستان اثرش متدکر شد: داستان نسیان در باره دختر جوانی است که در حین هیپنوتیزم شدن وارد فضای ذهنی می‌شود و به مرور تمام آدم هایی که در طول زندگیش به او آسیب و لطمه روحی و روانی وارد کرده اند می پردازد.او در ذهنش شروع به محاکمه این آدمها می کند.

این کارگردان در باره تشابهات نمایشش با تئاتر مستند اجتماعی خاطر نشان کرد: نمایش نسیان یک کار اجتماعی است و قرابتی با تئاتر مستند ندارد و شخصیت اصلی دختری به نام بهار است.

این بازیگر در باره شروع تمرینات و عوامل نمایش افزود: تمرینات نمایش از 13 شهریور آغاز شده است. شکوفه حیدریان،بهار صبوریان، شیدا مقدری،مریم مقدم، مانی ترقی،حدیث زینعلی، نیلوفر پور مهدی، همایون ظفر پور، صادق خدا پناه و امین محمودی بازیگران نمایش هستند.

پور محمدی در باره اجرای نمایش در دوران کرونا گفت:بهر حال شرایط سختی است و به واسطه رعایت نکات بهداشتی نمایش‌ها با نیمی از ظرفیت سالن‌ها روی صحنه می رود و این مسئله به لحاظ اقتصادی برای گروه‌های تئاتری یک معضل بزرگ است. اما باید در نظر داشت وظیفه ما اهالی تئاتر است که اجازه ندهیم چراغ تئاتر خاموش شود و ارتباط مردم با تئاتر دیدن دچار خلل و آسیبی شود. امیدوارم مسئولین تئاتری به قولشان مبنی بر پرداخت هزینه های بحث نصف ظرفیت سالن‌ها که باید خالی باشد به گروه‌ها پایبند باشند و این مبلغ را به گروه‌ها پرداخت کنند. خیلی از بچه های تئاتر به واسطه نبود کار جذب شغل های دیگری شده‌اند و این نگران کننده است.

عرفان محمدی جزو نسل جوان تئاتر است و فارغ التحصیل رشته کارشناسی رشته بازیگری تئاتر وعضو کانون نویسندگان خانه تئاتر نیز است.او با کارگردانی نمایش‌های اجتماعی پر مخاطب و موفقی نظیر یاس کبود و نظام آباد توانسته توانایی هایش را در این حوزه نشان بدهد.

نسیان، چرا ، همیشه ، نگرانی...، جمعه آخر،کمدی سیاه،به خواهرم نگو،تعزیه  سردار بی سر، یاس کبود،تعزیه هفتاد و دو مظلوم، تعزیه علمدار، خورشید کاروان، غروب خورشید، تب، زمین بازی، به خواهرم نگو، ممد، مسیر سرخ، سکوت فریاد، مسیر سرخ از جمله کارهای مهم او در حوزه بازیگری ، نویسندگی و کارگردانی است.او به خاطر کارگردانی نمایش پهلوان اکبر نمی میرد جایزه اول کارگردانی را از جشنواره بهرام بیضایی به دست آورده است.

گفت وگو و خبر از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران