در حال بارگذاری ...
حمید ملا حسینی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد

نمایش قطعه گمشده را آبان ماه به صحنه می‌برم

حمید ملاحسینی نزدیک به یک دهه است که در تئاتر به خصوص در تئاتر کودک ونوجوان فعالیت مستمری دارد و در حوزه کارگردانی و بازیگری آثار مهمی را کارگردانی و بازی کرده است . یک سیب برای دونفر، راز پروانه ها و به کفشات نگاه کن از جمله نمایش های موفق و پر مخاطب ملاحسینی محسوب می شوند.او نمایش قطعه گمشده را آبان ماه به صحنه می‌برد.

ملا حسینی در گفت گو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش عنوان کرد : قراراست نمایش قطعه گمشده را برای اجرای در تماشاخانه سرو در آبان ماه آماده کنم. متن اثر را منوچهر اکبر لو نوشته است و در باره نوجوان ها است . تمرینات نمایش مدتی است شروع شده است و به تناوب تمرینات ادامه دارد.

این بازیگر در باره مضمون اثرش گفت: نمایش قطعه گمشده در باره سبک زندگی است و در آن به بحث روانشناسی کودک و نوجوان پرداخته می شود . در این ساختار به حضور بچه ها درخانواده ها تاکید می شود که چگونه با مسائل برخورد دارند. برای ما نکته مهم در اجرای این نمایش این است که به بحث روان شناسی در مواردی نظیر نوع برخورد والدین با فرزندان و چه اتفاقاتی در درون خانواده ها می تواند به بچه ها آسیب برساند پرداخته می شود.

این کارگردان با تاکید بر وجوه مناسب خانواده ها در ساختار نمایش قطعه گمشده افزود: تلاش کرده ام مخاطب قطعه گمشده خانواده ها باشند و والدین متوجه بشوند که با سو رفتار نسبت به فرزندان چقدر می تواند به آنها آسیب برساند . در طول تمرینات دوست روان شناسی در کنار ما حضور دارد که در ارائه درست و علمی بحث های روان شناسی موفق عمل کنیم .

ملاحسینی در باره شخصیت های نمایش قطعه گمشده گفت : نمایش دو شخصیت بزرگسال با بازی بهداد بلیغ فر و مهتاب باجلان دارد و شش بازیگر کودک و نوجوان هم در تیم بازیگری حضور دارند و برای انتخاب این بازیگران نوجوان دو ماه پیش فراخوان دادیم و تست بازیگری از داوطلبان انجام شد و در نهایت بازیگران مورد نظر انتخاب شدند.

این کارگردان در باره تبعات اجران نمایش در دوران کرونا تصریح کرد: مهم ترین نگرانی من در باره دوران پسا کرونایی است که تعداد زیادی گروه منتظر کار وجود دارد و تعداد محدودی سالن که ظرفیت جوابگویی به تمام گروه ها را ندارد و البته این اتفاق در حوزه تئاتر کودک و نوجوان با توجه به تعداد محدود سالن های مخصوص به اجرای کودک بیشتر احساس می شود. این اتفاق در سینما هم رخ داده و تعداد زیادی فیلم منتظر پایان دوران کرونا و شروع اکران هستند . متاسفانه تا به امروز کمتر حمایت میعیشتی از بچه های تئاتر انجام شده است و خیلی از تئاتری ها درگیر مسائل اقتصادی هستند در کنار این بحث ادامه فعالیت سالن های خصوصی هم مطرح است .

سرداران، جنگ کور، گلابتون، بارون بارونِ، دوباره باز بارون میاد، لحظه تصمیم، جشن تولد سه قلوها، هفت کلاه، حاجی فیروز و شیرین، بچه‌ها بیاید بریم مسافرت، عمو زنجیر باف، در این شهر فرشته وجود ندارد و ما کجا اینجا کجا از جمله آثار مهم کارنامه کاری ملاحسینی هستند.

گفت وگو و خبر از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود
منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود

منوچهر اکبرلو، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه براین باور است که عدم اعتماد به نفس و توهمِ دانستن از مهم‌ترین عواملی است که باعث کاهش کیفیت آثار نمایشی در سراسر کشور و کمبود تئاتر بومی می‌شود.

|

گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است
گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است

احسان مجیدی، کارگردان «استخوان ماهی جادویی» با بیان اینکه نبود زیرساخت مناسب از نظر متن و سالن اجرا برای تولید تئاتر نوجوان یکی از مشکلات اساسی این عرصه است، از به صدا درآمدن زنگ خطر برای آثار کودک گفت.  

|

در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است
در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است

در آیین رونمایی از پوستر پانتومیم «جامپ کات» که با حضور ناصر آقایی، منوچهر اکبرلو و مسعود آب‌پرور برگزار شد، با مطرح شدن این‌که تنها ابزار پانتومیم، بدن و ریتم است و این شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است، بر لزوم توجه به آموزش درست و اصولی میم به علاقه‌مندان این هنر تاکید شد.

|

نظرات کاربران