در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

توجه به زیرساخت‌های تئاتری در استان‌ها

ایران تئاتر-میترا رضائی، در اخبار هفته گذشته رویکرد استان‌ها به روشنی رو به ساخت زیرلایه‌های هنر نمایش پیش می‌رود که مسیری صحیح و ثمر بخش است. برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف آموزشگاهی، دانشگاهی و کارگاهی نوید این رویکرد را می‌دهد. با توجه به شرایط کنونی و رکود اجراهای عمومی در کشور، به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای آموزش و ساخت بسترهای مناسب زیر ساختی است.

 در هفته‌ای که گذشت، آثار راه یافته به دو جشنواره منتشر شد، برگزیدگان جشنواره‌ای دیگر معرفی شدند، مهلت شرکت در یک جشنواره تمدید شد و فراخوان شرکت در  3 جشنواره منتشر شد، هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی استانی اولین رویش خود را جشن گرفتند، رشته ادبیات نمایشی در یکی از دانشگاه‌های استان‌ها راه اندازی شد و یک کارگاه نمایشنامه نویشی در استانی دیگر برگزار شد، پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای در یک استان برگزار خواهد شد و متاسفانه باز هم شاهد درگذشت 2 هنرمند بودیم که اولی پیشکسوت تئاتر بود و دیگری هنرمندی جوان و پویا. در این مجال بنا داریم نگاهی گذرا به فعالیت تئاتر استان‌ها در هفته ای که گذشت داشته‌باشیم. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در  درگاه‌های استانی بخوانید.

معرفی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر خیابانی حماسه نامداران قرچک

ستاد برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی حماسه نامداران با گرامیداشت هنرمند فقید مرحوم جعفر کاظمی، اسامی  12 اثررا  برای شرکت در جشنواره اعلام کرد.:

دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی حماسه نامداران هم‌زمان با هفته ی دفاع مقدس به میزبانی شهرستان قرچک برگزار می شود.

 

درگذشت اکبر منصوری پیشکسوت تئاتر اردبیل

در بیست و پنجمین روز از آخرین ماه فصل تابستان، تئاتر اردبیل در سوگ استاد اکبر منصوری از هنرمندان نام آشنا و پیشکسوت تئاتر این استان نشست.استاد اکبر منصوری از هنرمندان با سابقه اردبیل بود که در نمایش های مختلف به عنوان بازیگر، کارگردان، سرپرست گروه، طراح صحنه، مدیر صحنه و چهره پرداز حضور موثری داشت و در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه و بلند داستانی و سینمایی به عنوان بازیگر حضور تحسین برانگیزی داشت. استاد اکبر منصوری از شاگردان استاد حسن نجفلو و از هم بازی های زنده یاداسماعیل صدقیانی، حبیب نجفلو، زنده یاد داود جلایی، نادر مهدیلو و زنده یاد ناصر جعفری بود و در جشنواره های مختلف تئاتری به عنوان عضو هیئت انتخاب، بازبینی، داور، کارگردان و بازیگر حضور داشت.

 

اولین رویش جوانه های امید در قم

برای اولین بار هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی استان قم  از تماشاگران استقبال کردند. در طرح «رویش»  سه نمایش قرمز و دیگران، مرسی به خاطر ساندویچ ها و دوستت دارم با صدای آهسته که به عنوان خروجی دوره های آموزشی آماده شده بود، مقابل اساتید، هنرمندان و خانواده های محترم هنرجویان به روی صحنه رفت.  هنرجویان دوره های بازیگری انجمن هنرهای نمایشی پس از سپری کردن دوره های مقدماتی و تکمیلی، وارد دوره پیشرفته یا کارگاه تولید نمایش شده و با کارگردانی جناب آقای علی فرحناک و سرکار خانم صدیقه مشایخی مراحل تولید تا اجرای نمایش را به صورت عملی و ملموس تجربه کردند. هنرجویان در طول آموزش بازیگری در دیگر فعالیت های آموزشی نظیر کارگاه های اتود، تمرینات بدن، ورک شاپ های آموزشی بازیگری ،کارگردانی، نمایش نامه نویسی و نشانه شناسی، مسابقه ی کتاب خوانی، جلسات نقد و بررسی و فعالیت های کتاب خوانی و تماشای فیلم در ایام قرنطینه­ی کرونا و در  فعالیت های تیم اجرایی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم، شرکت داشته اند.

 

انتشار فراخوان نخستین فستیوال تک گویی پژواک اصفهان

دفتر تخصصی هنرهای نمایشی تالار هنر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با انتشار فراخوانی از برگزاری نخستین فستیوال  «تک گویی» خبر داد. برای شرکت در این مسابقه، اجرا باید تک نفره در قالب تک گویی تنها گویی و یا کناره گوی بوده و می‌تواند در قالب هر ژانر و یا هر مکتب اجرایی و با موضوع آزاد باشد. مدت زمان اجرا حداکثر تا ۱۰ دقیقه به صورت ضبط تک  دوربین است که می‌تواند با دوربین گوشی تلفن همراه به صورت افقی نیز ضبط گردد.. معرفی شرکت کننده و بیان جمله «این ویدیو جهت شرکت در فستیوال نمایشی پژواک سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضبط  می گردد» در ابتدای ویدیو الزامی است.  در کپشن ویدیوی ارسالی در واتساپ اطلاعات شخصی شرکت کننده شامل نام و نام خانوادگی تاریخ تولد کد ملی شماره همراه و نام اثر قید شود بدیهی است اولویت انتخاب با آثاری است که قبلاً اجرا نرفته باشد و همچنین بهتر است این آثار برگرفته، تلخیص و یا اقتباس از متون برجسته نمایشی ایران و جهان باشد. شرکت کنندگان حق انتشار آثار تولیدی را تا قبل از اعلام نتایج در فضای مجازی ندارند و پذیرفته‌شدگان نیز با درج لوگوی تالار هنر مجاز به انتشار آثار در فضای مجازی و صفحات شخصی خود هستند.  شرکت در این فستیوال محدودیت سنی ندارد و هنرمندان و بازیگران حرفه ای کودک و نوجوان نیز می‌توانند آثار خود را ارسال نمایند

 

آغاز به کار  رشته ادبیات نمایشی در موسسه آموزش عالی زند شیراز

مردم شیراز همواره به فعالیت های فرهنگی و هنری توجه ویژه ای داشته اند و این رشته های هنری علاوه بر جذب دانشجوی بومی می تواند با جذب دانشجو از سایر شهرها و استانها به غنی تر شدن این فعالیت ها بیانجامدرشته ادبیات نمایشی رشته ای جذاب است و می تواند از سایر رشته های دیگر همانند روانشناسی ، فلسفه ، ادبیات و... بهره ببرد و با استفاده از این پتانسیل به خلق آثار دراماتیک تاثیرگذار بپردازد و تقویت این رشته هنری می تواند به آموزه های موثری در زندگی و مسائل اجتماعی ما بدل شود و مفهوم گفتگو و دیالوگ را به عنوان یک مفهوم ضروری تقویت کند. فارغ التحصیلان رشته ادبیات نمایشی بازار کاری خوبی در اختیار دارند که از آن جمله می توان به گروه های شغلی مرتبط همانند: دراماتورژ، نمایشنامه نویس، فیلم نامه نویس، منتقد سینما و تئاتر، طراح برنامه های تلویزیونی، مدرس دانشگاه، آموزشگاه های هنری و فرهنگ سراها، و ... اشاره کرد. مهلت ثبت نام جهت علاقه مندان شرکت در ترم اول تا 20 ابان در نظر گرفته شده است و با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا این دوره ها بصورت مجازی و با هزینه ای کمتر از دیگر دانشگاه ها و دانشگاه ازاد برگزار می گردد. کادر مجرب و کاربلدی متشکل از بهترین اساتید کشور میزبان علاقه مندان هنر تئاتر و ادبیات دراماتیک هستند.

 

آغاز شمارش معکوس برای برگزاری جشنواره تئاتر افلاکیان خراسان جنوبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره ی استانی تئاتر خیابانی «افلاکیان» گفت: راه دریافت پیام از طریق هنر در هر فرد متفاوت است . خط، نقاشی، نمایش، فیلم و... همه در طول تاریخی اثر گذار بودند و تاثیر ملموس را می توان در عزاداری محرم ودر قابل تعزیه دید که مظلومیت اهل بیت را به تصویر می کشد و به دلیل جاذبه اش همه سلیقه ها را جذب می کند. وی با این مثال به دوران دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: از فرهنگ و وقایع دوران جنگ هم نباید غفلت شود. بهترین هنرمندان آن ها بودند که خالصانه از همه تعلقات خود دل بریدند و وارد عرصه دفاع مقدس شدند و باید هنر این هنرمندان به بهترین شکل به تصوی کشیده شود. به نظر این مقام مسئول اگر سرمایه و ارزش های دفاع مقدس به نسل امروزی منتقل نشود دفاع مقدس به فراموشی سپرده می شود. بنابراین باید شرایط قبل انقلاب ، دوران جنگ و پس از آن بازخوانی وآرمان های انقلاب بازگویی شود چرا که نسل جوان مقصر نیست که نمی داند بلکه مقصر افرادی هستند که وقایع را منعکس نکردند. نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی افلاکیان دوم تا چهارم مهر ماه در شهرستان بشرویه با حضور گروه هایی از سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

اعلام آثار راه یافته به جشنواره تئاتر خیابانی « هنبو » دلیجان

با توجه به بررسی بیش از ۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه، بازبینی در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه توسط هیات داوران شامل آقایان مهدی ذره، افق ایرجی و سید هادی رضوی انجام شد و  ۱۱ اثر بدون اولویت به عنوان آثار برتر به منظور حضور در مرحله نهائی انتخاب و معرفی شدند و مرحله نهائی جشنواره بعد از ماه‌های محرم و صفر و مجوز ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اجرای تئاترهای خیابانی در سطح استان برگزار خواهد شد. این جشنواره موسوم به «هنبو» که در زبان راجی به معنی فریاد است، قرار بود در روزهای ۲۲ تا ۲۴ مرداد سال جاری در دلیجان برگزار شود که با تصمیم دبیرخانه و با توجه به اعلام وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان، عدم امکان تجمع در بوستان‌ها و به منظور حفظ سلامت شهروندان وهمکاری با کادر درمان به تعویق افتاد. موضوعات جشنواره را شامل جهش تولید، ایثار و شهادت، حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حوزه گردشگری، سلامت و زبان راجی است. امسال علاوه بر مسابقه تئاتر خیابانی، بخش مسابقه شوغات هنبو ( کسی که با زبان شیرین و طنز خاطره یا حکایت تعریف می کند) و مسابقه مجازی تئاتر در خانواده که مخصوص شهروندان دلیجانی است به این جشنواره اضافه شده است.

 

برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی رضا گشتاسب در شیراز

به همت انجمن هنرهای نمایشی فارس کارگاه نمایشنامه نویسی رضا گشتاسب در حاشیه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی جامعه نگار برگزار می گردد. قدم زدن در دنیای ناشناخته ها و روایت شناسی و شناخت مواد، ۸ ، ۹، ۱۰، ۱۱ مهرماه ساعت۱۸ الی ۲۲ بصورت مجازی برگزار می‌شود. رضا گشتاسب متولد۱۳۶۰کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از نویسندگان و کارگردانان جوان و نام آشنای تئاتر کشور است

 

تمدید مهلت ثبت نام سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان

بنا به درخواست هنرمندان تئاتر استان خوزستان در خصوص تمدید مهلت ثبت نام در سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان، مهلت ثبت نام تا تاریخ 31 شهریورماه 99 تمدید شد و کارگردانان و گروه های متقاضی می توانند تا این تاریخ فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم را در سایت تئاتر خوزستان بارگزاری نمایند. تا کنون بیش از سی گروه نمایشی در سایت جشنواره ثبت نام و متون و مدارک مورد نیاز را ارسال کرده و کد رهگیری دریافت کرده اند و تا پایان شهریورماه سایر گروه های متقاضی نیز مرحله اول ثبت نام در سایت جشنواره را انجام دهند. طبق تصمیم ستاد استانی کرونا در اول شهریورماه و طی نامه توسط مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شهرستان های استان دستور بازگشایی تالارهای نمایشی با حفظ فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و با الزام اخذ مجوز از مراکز بهداشت شهرستان ها و نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تمرین گروه های نمایشی صادر شده است و گروه های متقاضی جشنواره استانی می توانند تمرینات خود را آغاز نمایند. گروه هایی که مرحله اول ثبت نام را انجام داده و کد رهگیری دریافت نموده اند تا تاریخ 24 آبان ماه 99 فرصت دارند مرحله دوم ثبت نام را در سایت تئاتر خوزستان انجام داده و 4 نسخه فیلم اثر نمایشی را دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان در پایان گفت: بازبینی فیلم آثار نمایشی از 25 تا 30 آبان ماه انجام می شود و فهرست آثار برگزیده روز 1 آذرماه اعلام و سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 12 آذرماه 99 در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

انتشار فراخوان جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد

چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با محوریت پرداختن به موضوع خانه و خانواده با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزش و جوانان استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی استان یزد آبان ۹۹ در شهر یزد برگزار خواهد شد. جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در چهارمین دوره خود پذیرای آثاری خواهد بود که همچون سال‌های پیش در عین وفاداری به واژه ارزشمند تئاتر در تولید اثر هنری خود به وفاق و انسجام خانواده، گسترش فرهنگ اصیل خانواده های ایرانی اسلامی، آگاهی بخشی و دانش افزایی مردم درباره آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق، فقر فرهنگی، مشکلات اقتصادی و نیز اهمیت ویژه به رعایت بهداشت فردی در گسترش بیماری‌های واگیردار پرداخته و یا برای پیشگیری از این آسیب ها راهکارهای اصولی و منطقی نشان داده باشندبا توجه به شرایط کنونی دنیا و کشور، برگزاری جشنواره منوط بر کسب مجوز های مربوطه از ستاد ملی و استانی کرونا است و چنانچه در تاریخ برگزاری جشنواره فراگیری ویروس کرونا افزایش یابد ستاد برگزاری در نخستین فرصت و پس از اخذ مجوز های لازم این جشنواره را برگزار خواهد کرد. همچنین بازبینی و معرفی آثار راه یافته به جشنواره در تاریخ قید شده در فراخوان انجام خواهد شد و چنانچه تاریخ برگزاری بنا به هر دلیلی تغییر یابد، آثار پذیرفته شده و همچنین پرداخت کمک هزینه گروه ها(تنخواه) در تاریخ جدید که از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد هیچگونه تغییر و جابجایی را شامل نمی شود.

 

انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

چهاردهمین جشنواره تئاتر استان 28 تا 30 آبان ماه 99 برگزار می شود و  برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد. خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی با نگاه نو و خلاق و تاکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار از جمله اهداف این جشنواره است و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و نگاه به چشم انداز تولیدات یکساله هنرمندان تئاتر استان نیز در این جشنواره دنبال می شود. موضوع نمایش های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن است ولی محورهایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و  توجه به فرهنگ عامه و ارزش های بومی، تاریخی و ادبی استان مورد تاکید جشنواره است.  آخرین مهلت ثبت نام و تقاضای حضور در جشنواره 30 مهرماه 99 عنوان شده و بازبینی آثار از 20 آبان ماه آغاز خواهد شد.

 

برگزاری همایش تعزیه «حدیث آب و عطش» در دزفول

نشست هماهنگی برگزاری همایش تعزیه «حدیث آب و عطش» با حضور نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمد یاقوت پورر ئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و پیشکسوت تعزیه و محمدحسین دهقان برنجی نایب رئیس و نماینده انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه 99 در دفتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار و مقرر شد همایش تعزیه «حدیث آب و عطش» به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در محل حسینیه ثارالله دزفول با همکاری انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار شود و ۴ گروه تعزیه از شهرستان های دزفول و اندیمشک در این همایش اجرا داشته باشند و در آئین اختتامیه همایش از پیرغلامان عرصه تعزیه شمال استان خوزستان تقدیر شود.

 

برگزاری پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای در جیرفت

نخستین پویش تولید محتوای سواد رسانه ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی جنوب کرمان و مرکزفناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  همکاری سازمان بسیج رسانه، انجمن سوادرسانه ای ایران و استانداری کرمان با موضوع سوادرسانه ای و سبک زندگی در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. محورهای اصلی پویش تولید محتوای سواد رسانه ای عبارتند از: «مدیریت مصرف رسانه ای در خانواده، دانستنی های ضروری برای استفاده از فضای مجازی، نقش افزایش سواد رسانه ای مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش مادران و پدران در آموزش تفکر انتقادی به اعضای خانواده، ملاک ها و معیارهای برقراری ارتباط در فضای مجازی، اصول و قواعد اخلاقی برای استفاده از فضای مجازی، فرصت های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، راهکارهای تشخیص شایعات و اخبارجعلی در فضای مجازی، نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی» همچنین در فراخوان پویش مذکور سه محور ویژه برای ارسال آثار اعلام شده است که عبارتند از: «نقش فضای مجازی در معرفی شخصیت سردار سلیمانی، سوادرسانه ای، تعادل بازار محصولات کشاورزی و جهش تولید و درنهایت نقش سوادرسانه ای در مقابله با کرونا. آخرین زمان ارسال آثار ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ است و اختتامیه این پویش در اسفند ماه سال جاری در شهر تاریخی جیرفت برگزار خواهد شد.

 

راهیابی ۸ طرح به مرحله سوم جشنواره نمایشنامه‌نویسی گیلان

پس از پایان بررسی طرح‌های اولیه سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی استان هشت اثر بدون اولویت برای حضور در مرحله سوم جشنواره معرفی شدند. این دوره از جشنواره به‌پاس یک عمر کار و تلاش استاد «حبیب‌الله یوسف پورسیفی» از پیشکسوتان تئاتر استان برگزار می‌شود. این جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی برگزار می‌شود. در مرحله نخست، پس از صدور فراخوان 24 طرح از سوی 15 نفر از هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این طرح‌ها در مرحله دوم توسط هیئتی از مدیران آموزشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و هشت طرح بدون اولویت برای شرکت در مرحله سوم جشنواره انتخاب شد. در آغاز رسمی بخش سوم جشنواره پس از معرفی راه‌یافتگان، ، هنرجویان معرفی‌شده طی یک ماه آینده با کمک استاد راهنما «حمید ابراهیمی» (از هنرمندان گیلانی شناخته شده در حوزه سینما، تئاتر و تلوزیون) طرح‌های خود را تکمیل و نمایشنامه نهایی را برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند. 30 مهر، آخرین مهلت ارسال آثار تکمیل‌شده است.در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان که همزمان با جشنواره استانی تئاتر برگزار خواهد شد، از سه اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر تجلیل می‌شود.

 

کاهش آسیب های اجتماعی با کار فرهنگی در جامعه از نظر هنرمند میناب

حسن سبحانی کارگردان و بازیگر مینابی گفت: امکانات زیرساختی از الزامات یک شهر است، مسئولین اگر می‌خواهند آسیب های اجتماعی کمتر شود باید به این زیرساخت ها توجه کنند، شهری که هنر داشته باشد و روی فرهنگ مردم کار شود آسیب های اجتماعی کمتری دارد، مسئله ساده و تنها برای ۴۰ نفر که تئاتر کار می کنند نیست، باید از نزدیک زندگی مردم را لمس کنیم و در مناسبت ها به چند بنر و یک جلسه کلاس آموزشی اکتفا نکنیم.سبحانی با تاکید براینکه کار فرهنگی سرمایه گذاری بر روی یک نسل است، ادامه داد: میناب ظرفیت بسیار بالایی دارد و شهر هنرخیزی است که در زمینه صنایع دستی، موسیقی، تئاتر و نمایش می تواند در حد بین المللی فعالیت کند اما در این شهر حتی یک سالن تئاتر هم وجود ندارد، سالن چند منظوره ای است که مورد استفاده فرمانداری، بازرگانی و فرهنگ و ارشاد است و در اختیار بخش خصوصی است و برای هر ساعت تمرین باید هزینه پرداخت کنیم. شهرهایی مانند میناب، بشاگرد و جاسک نیازی به خصوصی سازی ندارند و دولت باید از آنها حمایت کند، اگر قرار باشد مردم برای سالن رفتن پول پرداخت کنند مشخص است که استقبال نمی کنند زیرا در این شهرها سطح اقتصادی و معیشت مردم پایین است.

 

درگذشت مهرزاد نجفی هنرمند جوان هرمزگان

مهرزاد نجفی هنرمند گروه جولاسک در سن ۲۸ سالگی دار فانی را وداع گفت. مهرزاد نجفی ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۱ در شهرستان رودان متولد شد ؛ او فعالیت های هنری اش را از سال ۱۳۸۵ با گروه تئاتر جولاسک آغاز کرد؛ و در همان جا هسته ی اصلی این گروه را تشکیل دادند. مهرزاد نجفی در بیش از ۱۵ نمایش( اجرای عموم؛ جشنواره) به همراه گروه تئاتر جولاسک به عنوان طراح؛ مدیر تبلیغات؛ مدیر صحنه و مدیر تولید حضور داشت. مهرزاد جوان و خلاق تدوین و صداگذاری چند فیلم کوتاه؛ همکاری با کانون های فرهنگی و هنری به عنوان طراح و مشاور تبلیغات و همچنین آموزش طراحی؛ گرافیک را در کارنامه ی هنری اش دارد. این هنرمند خوش ذوق در شامگاه ۲۳ شهریورماه در بندرعباس چشم از جهان بست.




مطالب مرتبط

در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است
در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با سفر به شیراز به منظور حضور در جشنواره تئاتر پارس، جشنواره‌های منطقه‌ای را، دریچه‌ای رو به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور دانست که از طریق آن، می‌توان به ارزیابی درست از فعالیت هنرمندان استانی رسید.

|

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های‌ تئاتر منطقه‌ای، از لزوم تامین بودجه و حمایت صددرصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

|

گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت
گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت

نادر شهسواری، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس، تاکید کرد توجه هنرمندان به مولفه‌های بومی و متون ایرانی در جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را باید به فال نیک گرفت. 

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند

اصغر خلیلی، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را گردهم آمدن اهالی هنرهای نمایشی دانست و خواستار آن شد تا با تامین بودجه مناسب، این رویداد مهم از مسیر اصلی خود خارج نشود.

|

پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است
پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است

مهدی آشوغ، کارگردان خوزستانی نمایش «اول شخص مفرد» بر این باور است که جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای ایجاد، ابداع و کشف دستور زبان، ظرفیت‌ها و‌‌ شیوه‌های نمایشی و در یک کلام، تجربه‌های تازه است.

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

نظرات کاربران