در حال بارگذاری ...
به قلم روزبه حسینی

نمایشنامه «سیم و سرمه» منتشر شد

نشر افراز نمایشنامه «سیم و سرمه» به قلم روزبه حسینی را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر نشر افراز در پنجمین همکاری با روزبه حسینی، نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایشنامه «سیم و سرمه» به قلم این هنرمند را منتشر کرد.

«سیم و سرمه» نام نمایشی است که نخستین بار، در سال ۱۳۹۶، در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت. نویسنده، طراح و کارگردان این نمایش، روزبه حسینی، در همان سال و پس از اجرای نمایش در جشنواره فجر، «سیم و سرمه» را به مدت پانزده شب در خانه‌ی نمایش دا روی صحنه برد و در مهرماه سال ۱۳۹۷، «سیم و سرمه» با تغییراتی در شیوه اجرا و عوامل، روی صحنه سالن سایه تئاترشهر رفت و به مدت چهارده شب، پذیرای نگاه تماشاگران در دو سانس پیاپی بود.
 به مانند همکاری‌ پیشین نشر افراز و روزبه حسینی [نمایشنامه سه مرثیه هذیان]، مجموعه‌ای که هم‌اکنون تحت عنوان نمایشنامه «سیم و سرمه» انتشار یافته‌است، علاوه بر متن نمایش، شناسنامه اجرا و تصاویر اجرای سال ۱۳۹۷ در سالن سایه تئاترشهر، متشکل از گفتارهایی پیرامون نمایش از زبان و قلم هنرمندانی چون؛ رویا نونهالی، غلامرضا آذری، ناهید توسلی، محمدعلی سجادی، همایون علی‌آبادی، محمدرضا خاکی، اصغر همت و ... است.
 در قسمتی از متن این نمایشنامه آمده‌است؛
« زن: اگه عاشقی تو این شهر حالا جُرم شده، پس لابد دلبری و عشوه‌گری، جرمش از عاشقی هم بالاتره، جُرمِ این نقاب و این سوزن و نخ، جرمِ این رختِ سیاه که از شبِ رفتنِ تو، به تنم رخت شده. آخ که رختِ گُل عروست مثِ بختک، توی این شبِ سیاه، تو این شهر... .»

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران