در حال بارگذاری ...
آرمین حمدی پور در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

نمایش «گردن» را دوباره آذر ماه اجرا می‌کنم

حمدی‌پور گفت:داستان این نمایش در یک مهد کودک رخ می‌دهد و به زندگی دختر بچه‌ای پرداخته می‌شود که بر اثر حادثه در مهد گردنش دچار کبودی می‌شود.

حمدی پور در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش عنوان کرد:به زودی قرار است نمایش گردن را دوباره باز تولید کنم. نمایش گردن سال قبل حضور موفقی در جشنواره تئاتر هامون داشت.نمایش برگزیده منتقدان و تماشاگران جشنواره شد و قرار بود نمایش در اسفندماه روی صحنه برود که با شیوع کرونا اجرا متوقف ماند.برای اجرای نمایش با دو سالن صحبت هایی مقدماتی انجام داده ام.اما اولویت ما به شرط بازگشایی سالن هامون اجرا در آنجا است.امیدوارم تا آذرماه بتوانیم شرایط را برای اجرای نمایش مهیا کنیم.این نمایش مرداد قبل با استقبال خوب مردم در شیراز اجرا شد.

وی در باره مضمون نمایش گردن گفت:داستان این نمایش در یک مهد کودک رخ می‌دهد و به زندگی دختر بچه ای پرداخته می‌شود که بر اثر حادثه ای در مهد گردنش دچار کبودی می‌شود و والدین او به مهد کودک می آیند تا علل رخ دادن ماجرا را پیگیری کنند.

این کارگردان در باره وجوهات خانوادگی نمایشش افزود:از منظری بحث روان شناسی هم پرداخته می‌شود و نگاه نقادانه‌ای به سیستم آموزشی و بحث خشونت و پیگری ریشه‌های بروز خشونت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمدی پور در باره تاثیر پذیریش از سینمای اجتماعی دهه نود ایران که در برخی از آثارش به این موضوعات پرداخته متذکر شد:زیاد به این تاثیر پذیری فکر نکرده بودم.تمام تلاشم بر روایت یک قصه از کودکی بود که محور ماجراها است و خودش از این قضیه بی اطلاع است.در ادامه روند داستان کم کم توجه به سمت واکاوی والدین کودک می‌رود.در کنار والدین کودک ، والدین دو کودک دیگر هم درگیر ماجرا می شوند و یک رجعتی هم به دوران کودکی اینها انجام می‌شود.من قصد دارم بعد از اجرای این نمایش سه گانه‌ام را به زودی تکمیل کنم.نمایش پا اولین اثر از این سه گانه با تهیه کنندگی نوید محمدزاده با بیش از هفتاد اجرای موفق در شهرهای شیراز، کرمان و تهران و شرکت در جشنواره های مختلف کشوری داشت.سال قبل هم در تابستان در سالن انتظامی تهران با موفقیت روی صحنه رفته بود.

این کارگردان در باره عوامل نمایش گردن مطرح کرد: محمد فروزان، سمیه جعفری، پوریا احمدی  وشادان مهدیان بازیگران نمایش هستند.

حمدی پور در باره اجرای نمایش در دوران کرونا گفت:با دوستانی که در این مدت نمایش روی صحنه برده اند گفت وگوهایی داشتم و همه این دوستان اذعان داشتند که کارشان پر از ریسک و چالش است.با توجه به محدودیت‌های سالن نمایش برای قبول استفاده از نیمی از ظرفیت صندلی ها به دلیل رعایت پروتکل ها و نگرانی برای حضور مردم در امکان سر بسته به نظرم با شرایط دشواری روبه رو هستیم و نکته مثبتش روشن ماندن چراغ تئاتر است.

آرمین حمدی پور جزو نسل جوان و مستعد تئاتری است که در سال های اخیر حضور موفقی در تئاتر با اجراهایی نظیر نمایش پا و گردن داشته است.

 

 




نظرات کاربران