در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد

انتشار فراخوان سی‌ودومین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

فراخوان سی‌ودومین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری در آبان ماه سال جاری با حضور گروه‌های نمایشی استان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی کشور، انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد و درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر) با هدف توسعه، تداوم و نفس کشیدن در صحنه های زیبای تئاتر و تبیین اهمیت نقش هنرمندان تئاتر در شرایط دشوار اجتماعی به ویژه معضل جهانی شیوع بیماری کرونا، سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد را برگزار می‌کند.

اولویت‌های موضوعی جشنواره:

انتخاب موضوع و مضامین آزاد است ولی آثار با موضوعات ذیل از محورهای مورد تاکید جشنواره خواهند بود:

1) موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۳۹۹ "جهش تولید"

۲) استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های در جهت رشد و توسعه تئاتر در استان

۳) ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع جهانی بیماری کرونا.

 شرایط جشنواره:

۱) جشنواره پذیرای نمایش‌های صحنه‌ای مبتنی بر آثار و نمایشنامه‌های ایرانی خواهد بود.

تبصره ۱: متون اقتباسی "آداپته شده ایرانی" با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود، می‌توانند متقاضی حضور در بخش صحنه‌ای جشنواره باشند و در صورت رعایت نشدن این مهم مسئولیت هر گونه عدم شفاف‌سازی متوجه نویسنده و کارگردان خواهد بود.

۲) نظر به اهمیت استمرار اجراهای عمومی و با توجه به تعطیلی تالارهای نمایشی طی شش ماه گذشته وعدم امکان اجرا در شرایط کنونی، گروه‌های منتخب حضور در جشنواره باید متعهد به اجرای عمومی در اولین فرصت مناسب باشند.

۴) ارایه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای اجرای عمومی و شرکت در سی‌ودومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

5) چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای مذکور اثبات گردد دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در جشنواره‌های استانی و فجر باز خواهد داشت.

6) کارگردانان متقاضی حضور در جشنواره ملزم به استفاده از هنرمندان تئاتر استان می باشند.

نحوه ثبت تقاضا:

متقاضیان در مرحله اول ثبت تقاضا باید فایل Word و Pdf نمایشنامه خود به ھمراه خلاصه نمایشنامه، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم و سایر مدارک را تا تاریخ مقرر به شماره واتساپ 09176612287 یا به آدرس الکترونیکی festival.theater32@gmail.com  ارسال نمایند.

تبصره: شرکت‌کنندگان در جشنواره با ثبت تقاضا و ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و سیاستگذاری‌های جشنواره هستند. عدم رعایت این قوانین به ویژه زمان‌بندی جشنواره موجب حذف آثار خواهد شد.

نکته:

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در صورت غیرعادی شناخته شدن وضعیت استان با توجه به نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، هر گونه تصمیم‌گیری در مورد انتخاب آثار یا برگزاری جشنواره منوط به اعلام شرایط از سوی آن ستاد خواهد بود.

گاه‌شمار جشنواره:

۱) آخرین مهلت ثبت تقاضا در جشنواره: 30 مهرماه 1399

۲)  بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره در محدوده زمانی 14 تا 17 آبان ۹۹ انجام خواهد شد.

3)  اعلام نتایج بازبینی: 18 آبان1399

4) برگزاری جشنواره: 27 تا30 آبان1399

نشانی دبیرخـانـه:

یاسوج ـ میدان معلم ـ اداره‌کل فرهنگ و ارشـاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ـ دبیرخانه دائمی تئاتر استان.

تلفن: 07433230663                 

ایمیل: festival.theater32@gmail.com  

 

فرم شرکت در فراخوان از پایان همین مطلب قابل دریافت است




نظرات کاربران