در حال بارگذاری ...
رضا حماطی در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

«آقای ایرانی» برای اجرا در آذرماه آماده می‌کنم

حماطی گفت:چون نمایش در سالن خصوصی روی صحنه می‌رود به استفاده از بازیگران نام آشنا و سلبریتی فکر کرده‌ام.

حماطی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:مشغول نوشتن نمایش نامه‌ای با عنوان آقای ایرانی هستم و به زودی نوشتن متن به اتمام می رسد.کار یک اثر اجتماعی در باره شرایط روز جامعه است و ساختار رئالیستی دارد.

این نویسنده در باره مضمون آقای ایرانی تصریح کرد: داستان آقای ایرانی در باره زندگی جوانی است که از شرایط زندگیش راضی نیست و بیکار است.او مادری دارد که کمک حالش است،ولی درمدت زمانی کوتاه به قدری شرایط برایش سخت می‌شود که تصمیم به خودکشی می‌گیرد،اما وقایعی در زندگیش رخ می دهد که روزنه امیدی را برایش روشن می‌کند و باعث تغییر دیدگاهش به زندگی می‌شود.او متوجه شود با تلاش می تواند به آرمان‌ها و آرزوهایش برسد و البته این امر در صورتی محقق می شود که زنده باشد.

این کارگردان با اشاره به بار دراماتیک داستانی نمایش افزود:این تغییر نگرش جوان به امید و زنده بودن باعث شکل گیری درام داستان می‌شود.نمایش ده شخصیت دارد.

وی در باره شرایط اجرای نمایشش عنوان کرد: برای اجرای نمایش با دو سالن خصوصی مذاکراتی انجام داده‌ام و هر دو سالن موافقت خودشان را ابراز کرده‌اند.مشغول جمع بندی شرایط هستم که با یکی از این سالن‌ها به توافق نهایی برسم.البته که حضور سرمایه گذار به تسهیل این پروسه شروع کار کمک می‌کند.بعد از شروع تمرینات نمایش از اواخر آذر ماه روی صحنه می رود .

این کارگردان با اشاره به اجرای نمایش در سالن خصوصی در باره انتخاب بازیگران گفت:چون نمایش در سالن خصوصی روی صحنه می‌رود به استفاده از بازیگران نام آشنا و سلبریتی فکر کرده‌ام و بعد از نهایی شدن جلسه‌ام با سرمایه گذار در باره مبلغ تخصیص داده شده برای بازیگران با گزینه‌های مورد نظرم وارد گفت وگو می‌شوم.

حماطی در باره اجرای نمایش در دوران کرونایی تاکید کرد : بهر حال با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از نیمی از ظرفیت های سالن ها برای حضور تماشاگران از نگاه اقتصادی برای گروهایی که به خصوص در سالن های خصوصی نمایش اجرا می کنند چالش هایی وجود دارد و باید تلاش کنیم که ارتباط مردم را با تئاتر حفظ کنیم.

رضا حماطی سال‌ها است که در حوزه بازیگری،نویسندگی و کارگردانی تئاتر فعالیت می‌کند.یک شب خوش، آرزوهای راه راه،آمیز قلمدون و خون آشام در شهر از جمله کارهای مهم کارنامه وی محسوب می‌شوند.

 




نظرات کاربران