در حال بارگذاری ...
رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی:

فعالیت تئاتری به توانمندسازی معلولین کمک می‌کند

برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر معلولین، در ارتباط تلفنی با دکتر افسانه فخری رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی کشور از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. فخری در این برنامه گفت: تئاتر می‌تواند در توانبخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد.

به گزارش ایران تئاتر افسانه فخری رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» اظهار کرد: در حال حاضر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر معلولین تعطیل است، در حالی که ما تلاش می‌کنیم تا روند دوسالانه را دو مرتبه از سر بگیریم.
او یادآور شد: جریان تئاتر معلولین در ایران از سال ۱۳۸۲ شکل گرفت.
وی افزود: تئاتر می‌تواند در توانبخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد.
رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی با بیان این که جشنواره تئاتر معلولین متوقف نشده است، اظهار داشت: بخش بین‌المللی جشنواره تئاتر معلولین به دلیل هزینه‌های زیاد و معضلات مختلف از مدتِ برگزاری سالانه به دو سال یک‌بار تغییر کرد.
وی با بیان این که جشنواره تئاتر معلولین در رده منطقه‌ای هر سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر معلولین تعطیل است، در حالی که ما تلاش می‌کنیم تا روند دوسالانه را دو مرتبه از سر بگیریم.
افسانه فخری ادامه داد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره فقط در دو منطقه از ایران برگزار شد.
وی با بیان این که جشنواره تئاتر معلولین در مرداد ماه امسال به طور مجازی برگزار شد، عنوان کرد: فیلم‌های بازبینی شده و نمایش‌هایی که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته به روی صحنه بروند، امسال به طور مجازی در معرض دید عموم قرار گرفتند.
رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی با اشاره به فلسفه عدم وجود سالن‌های مخصوص تئاتر معلولین، توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم تا میان افراد عادی و افراد معلول جداسازی واقع نشود، به همین دلیل احداث سالن‌های ویژه برای معلولین نمی‌تواند کار درستی باشد.
وی با اشاره به این که احداث سالن نمایشی در حوزه کار سازمان بهزیستی نیست، تاکید داشت: سالن‌های نمایشی موجود باید برای اجرای تئاتر معلولین مناسب‌سازی شوند.
افسانه فخری افزود: ستاد مناسب‌سازی در کشور می‌تواند با توجه به ابزارهایی که دارد به حوزه مناسب‌سازی سالن‌های تئاتر برای معلولین ورود کند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از سالن‌های تئاتر در ایران برای حضور معلولین مناسب‌سازی نشده‌اند.
رئیس امور هنری معلولان سازمان بهزیستی با اشاره به این که معلولین باید امکان اجرای عمومی را داشته باشند، اظهار داشت: ‌ فعالیت تئاتر برای معلولین امروزه به حضور در جشنواره‌ها محدود شده است، در حالی که این افراد باید در طول سال و به طور عمومی به فعالیت بپزدازند.




مطالب مرتبط

نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

با هدف استقلال افراد دارای معلولیت در داشتن فضای هنری مناسب‌سازی‌شده، نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور با ظرفیت 120 نفر در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

|

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر شهر

بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، برگزیدگان خود را شناخت
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر شهر

بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزاری شد.

|

گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد
گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد

دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توان‌یاب، می‌گوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، می‌توانند مهارت‌ها و توانمندی‌های بالای خودشان را به نمایش بگذارند و اعلام کنند که اجتماع به حضور و افکار و اندیشه‌های آن‌ها ...

|

نظرات کاربران