در حال بارگذاری ...
محورهای سی و دومین دوره جشنواره تئاتر کرمانشاه تبیین شد

تاکید بر آگاهی‌بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی و موضوعات شهروندی

در نشست رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با دبیر سی و دومین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه بر آگاهی‌بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی و موضوعات شهروندی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه ؛ سی و دومین دوره جشنواره تئاتر کرمانشاه یکم لغایت  چهارم آذرماه در بخش‌های مختلف و با رعایت دستورات بهداشتی در کرمانشاه برگزار می‌شود که معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه اعلام آمادگی خود را جهت همکاری و حمایت لازم اعلام نمود.

 دبیر سی و دومین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه گفت: گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، رشد و توسعه تئاتر با توجه به بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی، منطقه‌ای و جغرافیایی و تأکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در مورد سایر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: ساماندهی فعالیت‌های مختلف نمایشی, رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های  تئاتر ثبت شده و هویت‌بخشی به آنها, استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌های استان کرمانشاه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

معراجی با بیان اینکه محورهای مورد تأکید جشنواره موضوعات مرتبط با شعار سال با مضمون جهش تولید، مطالب در رابطه با امید اجتماعی و افزایش نشاط، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده و همگرایی ملی، مسأله جهانی بیماری کووید است خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی و موضوعات شهروندی، گسترش فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و جبهه مقاومت و ایثار اجتماعی از دیگر محورهای مورد تأکید در این جشنواره است.

معراجی در پایان گفت: گروه های متقاضی شرکت در جشنواره می توانند با در دست داشتن فرم تقاضای حضور در جشنواره و نامه ی دبیرخانه، برای هماهنگی مکان تمرین به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران