در حال بارگذاری ...

همکاری مجدد نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی و نیما رئیسی در رادیو

پس از مدت ها نیما رئیسی، ایوب آقاخانی و نادر برهانی مرند که از هنرمندان دیرین رادیو هستند با مجموعه رادیویی «رستگاری به وقت برف» به اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بازگشتند.

به گزارش ایران تئاتر،  «رستگاری در برف» نسخه رادیویی نمایش صحنه ای سردار است که مهر و آبان سال 95 در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفته است.

بر اساس این خبر، حال پس از مدتها نادر برهانی مرند این نمایش صحنه ای را با تنظیم رادیویی در هفت قسمت به سفارش رادیو فرهنگ نوشته است که با کارگردانی ایوب آقاخانی و حضور دوباره نیما رئیسی پس از سالها در نمایش های رادیویی به روی آنتن رادیو فرهنگ و رادیو نمایش می رود.

نیما رئیسی که در کنار احمد گنجی و حمید یزدانی ابیانه به عنوان یکی از نقش های اصلی این نمایش به ایفای نقش می پردازد در این باره گفت: به خاطر می آورم آخرین باری که در رادیو حضور فعال داشتم دوران مدیریت شهرام گیل آبادی بود و در این مدت به صورت پراکنده و کوتاه در برنامه های رادیویی شرکت داشته ام ، اما باید بگویم این احساس عجیب و لذت بخشی است که پس از حدود ده سال در کنار دوستان قدیمی ام ایوب آقاخانی و نادر برهانی مرند در نمایشی رادیویی بازی می کنم و حقیقتا حضور رادیو برای من مطلوب تر و به روحیاتم نزدیک تر است .

وی ادامه داد: وقتی وارد استودیو های قدیم ارگ می شوم بسیار حال خوبی دارم و روزهایی را به خاطر می آورم که با دوستان دیرینه ام ایوب آقاخانی و نادر برهانی مرند ، کارهای متفاوتی کرده ایم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم تمایل به ادامه همکاری با رادیو دارد، تأکید کرد : از دوست عزیزم ایوب آقاخانی تشکر می کنم که باعث و بانی آن شده که دوباره درنمایشی رادیویی بازی کنم و بسیار مشتاقم که این همکاری ادامه پیدا کند ضمن اینکه پس از مدتها دوستان پیشکسوت و بزرگوار رادیویی ام را دیده ام و حال و هوایی متفاوت ، خوب و توام با آرامش را در کنارشان تجربه می کنم .

وی درپایان درباره نقش خود در مجموعه رادیویی «رستگاری به وقت برف» گفت : در این نمایش من در نقش پزشکی بازی می کنم که با دو دوست همرزمش در جبهه بوده و حالا یکی از همرزمانش در بیمارستان است و در تلاش است که او را نجات بدهد .

در ادامه ایوب آقاخانی کارگردان مجموعه رادیویی « رستگاری به وقت برف » درباره تولید این نمایش رادیویی گفت: این مجموعه رادیویی در واقع نسخه رادیویی شده نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند است که چند سال پیش آن را به روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر برده است ، در آن نسخه ، من در نقش دکتر مردانی روی صحنه بازی کرده ام و در نسخه رادیویی آن از نیما رئیسی که از صداپیشگان خوب کشورمان و بازیگران صاحب نام تلویزیون و تئاتر کشورمان است ، دعوت کرده ام تا در نقش دکتر مردانی بازی کند.

 وی همچنین درباره همکاری دوباره اش با نادر برهانی مرند در رادیو گفت: آخرین بار اوایل دهه 80 با نادر برهانی مرند همکاری مداومی داشتم ، آن زمان ایشان در رادیو می نوشت و کارگردانی می کرد که فاصله ای افتاد تا این مجموعه رادیویی که دوباره در کنار هم آن را انجام دادیم و امیدوارم که مورد توجه قرار گیرد.

آقاخانی درباره داستان این نمایش رادیویی گفت: «رستگاری به وقت برف» درباره گیرهای اخلاقی حرفه ای یک سردار دوران جنگ است که در مقطع نمایش ما به کما می رود، و این گیر و گرفت ها جهانی از آدم ها را در کنار هم قرار می دهد که هرکدام با اقتضائات متفاوت خودشان در این دنیای در هم تنیده حضور دارند.

در ادامه نادر برهانی مرند که نویسندگی مجموعه رادیویی «رستگاری به وقت برف» را بر عهده داشت ، افزود: داستان خطی این نمایش درمورد یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که مدت دو ماه است  در بیمارستان به کما رفته ، او خودش را در مفقود الاثر شدن و شهادت دو سرباز مقصر می داند و اتفاقاتی می افتد که ما در این نمایش رادیویی درگیری های ذهنی این فرمانده را در بیمارستان می شنویم .

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا «رستگاری به وقت برف» بر اساس واقعیت نوشته شده است یا خیال گفت : این نمایش کاملا خیالی است و شخصیت های آن واقعی نیستند.

«رستگاری به وقت برف » به نویسندگی نادر برهانی مرند، کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری حیدر صفدری  و با هنرمندی احمد گنجی،نیما رئیسی ، حمید یزدانی ابیانه، رامین پورایمان،بهناز بستان دوست ، نوشین حسن زاده، بهرام سروری نژاد و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو،تا پایان هفته ، هر روز ساعت 3 بامداد از رادیو فرهنگ پخش می شود و ساعت 10:30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران