در حال بارگذاری ...
در آیین وداع با پیر تئاتر کردستان

پیکر هوشنگ معتمدی در قطعه هنرمندان سنندج آرام گرفت

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و جمعی از هنرمندان و فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی، پیکر هوشنگ معتمدی هنرمند پیشکسوت حوزه تئاتر با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان حزن و اندوه فراوان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، در میان حزن و اندوه فراوان پیکر هنرمند پیشکسوت و نامی حوزه تئاتر کردستان،  امروز هوشنگ معتمدی در قطعه هنرمندان شهر سنندج تشییع شد.

 عبدالملکی از هنرمندان حوزه تئاتر کردستان در مراسم تشییع جنازه  آن مرحوم گفت: مرحوم معتمدی یکی از بهترین کارگردانان و طراحان صحنه تئاتر در سطح استان و کشور بود وی آشنایی با این هنرمند را در سال 1346 ذکر نمود.

وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جهت نامگذاری کارگاه دکور انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان را به نام این هنرمند نامی تشکر کرد و گفت: قدر و ارزش هنرمندان را تا وقتی که در قید حیات هستند بایستی گرفت.

هوشنگ معتمدی سال 1312 در سنندج به دنیا آمد. او از سال 1342 فعالیت‌های تئاتری خود را در ارتش با نمایشنامه «دکتر قلابی» آغاز کرد و از آن زمان به بعد به طور مستمر در  دانشسراهای دختر و پسران به کارگردانی و طراحی و ساخت دکور مشغول شد.

 معتمدی سال 1346 فعالیت‌های خود را با بازی در نمایش «نادر فرزند شمشیر» ادامه داد که در آن نمایش در سمت دکوراتور هم فعالیت می‌کرد.

مرحوم معتمدی سال 1347 در فرهنگ‌وهنر سابق در نمایش «پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی یوسف عرشی و بازی قطب‌الدین صادقی و بهروز غریب‌پور به عنوان دکوراتور حضور داشت.به کارگردانی آقای صادقی دکوراتور بود در بامهای ودر نمایشنامه زیر بامهای دکتر ساعدی به کارگردانی آقای صادقی دکوراتور در استریپ تیزاسلاو مروشو به کارگردانی آقای نعمت الله اسداللهی دکوراتور بود، در سال 54 دکور وبازیگری پله های یک نردبان به کارگردانی شهریار عرشی دکوراتور بوده  که با این اثر در هشتمین جشنواره فرهنگ وهنر تبریز شرکت کرد.

در خانه جوانان سنندج نمایشنامه های ماه بالا می آید. لیدی گریگوری پا انداز فلج وپند نوشته محمد علی عبدالملکی کارگردان بازیگرودکوراتور بود، در زمان انقلاب در نمایشنامه سیزؤ ابانسی مرده است دکوراتور ودر اسب سفید دکور وبازی را بعهده داشت.

در سال 72 در اجرای دختر آفتاب درجشنواره شیراز دکوراتور بود، در سال 83 دکوراتور نمایشنامه رویاهای شهر من چرت می زنند به کارگردانی عبید رستمی را برعهده داشت و در سال 1364 مدت 6 ماه در صدا وسیمای مرکز کردستان کار عروسکی ومیان پرده انجام داد که نویسندگی وعروسک گردانی وگاهی صداپیشگی را انجام داد وسریال حسن حزین به کارگردانی آقای صدقی بازیگر ومسئول ومدیر تدارکات بود ودر اثر (یک سبد علف) نوشته مرحوم عباس  کمندی بازیگر بود ودر فیلم عطا کل آقای صدقی بازیگر بود و در چند فیلم کوتاه بازی داشت و درفیلم کوتاه آقای صدقی بنام همسایه ها نیز بازی کرده است.

 دریافت  لوح تقدیر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای استان کردستان ولوح تقدیر هفتمین جشنواره تئاتر استان کردستان، لوح تقدیر ششمین جشنواره تئاتر اندیشه، دیپلم افتخار سومین جشنواره استان بسیج کوثر ولوح تقدیر سازمان تبلیغات استان کردستان ولوح تقدیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان کردستان وپاسداشت سینما گران جوان سنندج وتقدیرنامه مدیر کل سازمان بهزیستی ولوح تقدیر هئیت امنا انجمن نمایش وتقدیر استانداری کردستان ولوح یادبود هفتمین جشنواره تئاتر استانی و لوح تقدیر هشتمین جشنواره تئاتر استان ولوح تقدیر شهرداری سنندج ولوح تقدیر نهمین تئاتر استان کردستان ولوح سپاس ششمین جشنواره تئاتر زندانهای کردستان بمناسبت فعالیت هنری از جمله افتخارات استاد معتمدی طَی چند دهه فعالیت هنری خویش است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران