در حال بارگذاری ...
روزبه اختری در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

به‌زودی نمایش«فردریک» اجرا می‌کنم

اختری گفت:این اثر را اشمیت از زندگی واقعی بازیگری به نام فردریک لومتر الهام گرفته و به او تقدیم کرده است.

اختری در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت:تصمیم دارم نمایش فردریک نوشته اریک امانوئل اشمیت را روی صحنه ببرم.مدت‌ها است که منتظر فراهم شدن شرایط اجرای این نمایش هستم.معتقدم اتفاقاتی که در این اثر برای آدم‌های قصه رخ می‌دهد در حال حاضر هم برای ما رخ می‌دهد و نزدیک به دو ماه است که تمرینات شروع شده است.

وی در باره مضمون و داستان اثرش گفت:این اثر را اشمیت از زندگی واقعی بازیگری به نام فردریک لومتر الهام گرفته و به او تقدیم کرده است. فردریک پسر زنی رختشوی است که از هویت پدر خودش اطلاعی ندارد فردریک از کودکی آرزوی بازیگری در سر می پروراند اما مادرش بشدت با او مخالفت می‌کند.فردریک اما به مخالفت مادرش توجهی نمی‌کند.او در آینده بازیگری را پیشه خود می‌سازد و به هنرمندی بزرگ و مشهور تبدیل می‌شود.بازیگری بی ریا که تمام عشق و فکرش صحنه تئاتر است و به درو از ریاکاری های مرسوم بدنبال نمایش‌ها و خنده و گریه‌های واقعی است نه تالارهای بزرگ و لوکس شهر با آن ریاکاری‌هایش.او عاشق تئاتر است اما ناگهان عاشق زنی به نام برنیس می‌شود و میان عشق به او و عشق به کارش مردد می‌ماند. نکته جذاب این متن پرداختن به پشت صحنه تئاتر در این اثر است و حدیث نفس تئاتری در این کار مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

این کارگردان در باره انتخاب عوامل اجرایی نمایش گفت:در تیم بازیگری برای جذب بیشتر مخاطب از چند بازیگر نام آشنا استفاده می‌کنم و بقیه بازیگران جزو گروه تئاتریم است.بخش های فرم و نوع چیدمان بازیگران در صحنه در تمرینات شکل گرفته است.

 اختری در ادامه سخنانش ضمن اشاره به تصمیمش یرای اجرای نمایش «چیز» افزود: نمایشنامه چیز نوشته مرضیه گل محمدی است و فضای ابزرودی نظیر کارهای بکت دارد و لامکان و لازمان و در باره تنهایی آدم های این دوره و زمانه است.در زیر لایه متن از فضای کمدی استفاده شده است.نمایش شش شخصیت دارد و برای اجرا در بهمن ماه آماده خواهد شد.

این بازیگر با اشاره به وجوهات اجتماعی اثرش تصریح کرد:اسامی شخصیت‌های نمایش خارجی هستند،اما فضای نمایش ایرانی است و طیف های مختلفی از شخصیت‌های جامعه چه روشنفکر و چه عادی در بستر درام داستان اثر دنبال خودیابی ومعارفه هستند و با بحران هویت مواجه دارند.

این نویسنده در باره عوامل نمایش چیز گفت:حامد سوری،مرضیه گل محمدی و خودم جز تیم بازیگری هستیم و بقیه بازیگران از گروه تئاتری ما هستند.حامد فیروزی آهنگساز نمایش است .

روزبه اختری بیش از یک دهه است که در تئاتر حضور جدی و اثر گذاری دارد .خش خش بسیم ، داستان حمید بهمنش، تعمید،پلیس و تنها یک نظر از جمله کارهای مهم کارنامه کاری او محسوب می شوند.

 

 




نظرات کاربران