در حال بارگذاری ...
دفتر تعزیه و‌ نمایش‌های آیینی حوزه هنری فقدان پیشکوت تعزیه استان گلستان را تسلیت گفت:

سید حمزه حسینی سهم ارزنده‌ای در پاسداشت آیین‌های عاشورایی داشت

محسن میرزاعلی مدیر دفتر تعزیه و‌ نمایش‌های آیینی حوزه هنری درگذشت استاد سید حمزه حسینی، پیشکوت موسیقی سنتی و تعزیه استان گلستان را تسلیت گفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از حوزه هنری، استاد سیدحمزه حسینی ، نوازنده و خواننده موسیقی سنتی و از پیرغلامان پیشکسوت تعزیه استان گلستان به دلیل عارضه مغزی، روز جمعه ۲۵ مهرماه ،  در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) دار فانی را وداع گفت. از این رو محسن میرزاعلی مدیر دفتر تعزیه و‌ نمایش‌های آیینی حوزه هنری درگذشت این استاد ارجمند را طی پیامی به جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان و هنر دوستان موسیقی سنتی و تعزیه تسلیت گفت.

متن این پیام چنین است:

انا لله و انا الیه راجعون

باز هم ارغنون هستی در تلالویی از مشیت‌های خداوندی نغمه‌ای غمگنانه سرداد و در روز وفات خاتم انبیا و واپسین روزهای سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از هجرت هنرمند پیشکسوت تعزیه استان گلستان و موسیقی کشور استاد  سید حمزه حسینی از عالم خاک به افلاک خبرداد.

خبر فقدان این هنرمند ملی که عمرپر ثمر خود را با سازی از جنس شور و عرفان دمساز کرد، سبب اندوه و تاثر شد.

آن مرحوم در طول عمر بابرکت خود در نقش اولیاء‌خوانی و تلاش در عرصه موسیقی سنتی ایران و تربیت شاگردان بسیار، ارادت خویش را به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نشان داد و با مناجات خوانی و اجرای تعزیه در سطح استان گلستان سهم ارزنده‌ای در پاسداشت اجرای آیین‌های عاشورایی داشته است.

دفتر تعزیه و نمایش‌های آیینی حوزه هنری ضمن عرض تسلیت این ضایعه به جامعه هنری استان از خداوند متعال برای آن هنرمند فقید علو درجات و برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم، شکیبایی آرزومند است.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

«رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها

«رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها

رجزواره حماسه ایرانی؛ پاسداشت عملیات تاریخی «وعده صادق» بود که روز گذشته ۲۶ فروردین ماه با حضور شاعران، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی چون کوروش زارعی، محمدرضا باقری، ناصر فیض، هادی مقدم‌دوست، خیرالله تقیانی پور و محمود حبیبی کسبی در حوزه هنری برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران