در حال بارگذاری ...
با حضور حسین سحرخیز و مدیران ارشد تئاتر استان

مشکلات امروز تئاتر اصفهان در « امروز تئاتر» بررسی شد

حسین سحر خیز در برنامه « امروز تئاتر» رادیو نمایش در گفت وگو با مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان و مدیر حوزه هنری اصفهان ، وضعیت تئاتر اصفهان را مورد بررسی قرارداد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، حسین سحرخیز مجری کارشناس برنامه « امروز تئاتر» در گفت وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، محمد ترابی رئیس انجمن هنرهای  نمایشی اصفهان و مهدی احمدی‌فر مدیر حوزه هنری اصفهان ، وضعیت تئاتر اصفهان  را مورد بررسی قراردادند.
در ابتدای برنامه معتمدی درباره وضعیت تئاتر اصفهان گفت: ما در ارشاد سعی می‌کنیم در خدمت همه اهالی فرهنگ باشیم و به کمک اهالی تئاتر مشکلات تئاتر اصفهان را حل کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: ما باید از ظرفیت‌های شهر اصفهان برای تقویت تئاتر استفاده کنیم تا در اصفهان به تئاترِ مکتب اصفهان برگردیم.
ایشان تصریح کرد: بنده در صحن علنی شورای شهر اصفهان درباره تئاتر و کمک به اهالی تئاتر صحبت خواهم کرد.
حسین سحرخیز مجری کارشناس برنامه “امروز تئاتر” نیز گفت: با توجه به صحبتی که من با اهالی تئاتر اصفهان انجام داده‌ام همه آن‌ها راه‌کار دارند و باید از آن‌ها برای حل مشکلات استفاده کرد.
محمد ترابری هم در ادامه گفت: با توجه به صحبت‌های مدیران گذشته ارشاد اصفهان ما به ارشاد بی‌اعتماد شده‌ایم و همه مدیران سابق فقط صحبت کرده‌اند و حتی مدیران گذشته ارشاد انجمن نمایش را به عنوان نماینده هنرمندان نمی‌دانستند.
ترابی تصریح کرد: به عنوان مثال پلاتوهای سالن فرشچیان به بخش خصوصی واگذار شده و متاسفانه در اختیار هنرمندان قرار نگرفته است و مشاغل غیرفرهنگی در این سالن مشغول به کار هستند و مشکلات زیادی برای گروه‌های نمایشی پیش آمده و ما بارها با ارشاد نامه‌نگاری کردیم ولی باز هم مشکلی حل نشد و باید بگویم متاسفانه در دوسال گذشته اداره ارشاد، ریالی به گروه‌های نمایشی اصفهان کمک نکرده‌ است.
سحرخیز در ادامه اینطور گفت: متاسفانه اهالی و خانواده تئاتر با محافظه کاری بی‌مورد تئاتر را به نابودی می‌کشانند.این برنامه سینه سپر کرده تا کمکی به اهالی تئاتر کند. به عنوان مثال هیچ‌کدام از اهالی تئاتر اصفهان حاضر به گفت‌وگو نشدند و ما خانواده تئاتر در سرتاسر ایران با محافظه‌کاری تئاتر را به نابودی می‌کشانیم.
معتمدی افزود: من این اطمینان را به شما و اصحاب تئاتر استان می‌دهم که به اهالی تئاتر در جایگاهی که دارم کمک خواهم کرد.
در ادامه مهدی احمدی‌فر درباره انتقاداتی که اهالی تئاتر اصفهان به حوزه هنری دارند گفت: با وجودی که حوزه هنری هیچ گونه مسئولیتی درباره تئاتر ندارد اما با توجه به اینکه وضعیت تئاتر اصفهان وضعیت خوبی نبوده است، ما وارد میدان شدیم تا کمک کنیم.
ما در تئاتر حوزه هنری در سال 98 بیست اجرا در سالن‌های حوزه هنری داشتیم.
ترابی افزود: متاسفانه سالن‌های حوزه هنری با توجه به واگذاری به بخش خصوصی مشکلات زیادی برای گرو‌ه‌های تئاتری ایجاد کرده و تمام سالن‌های تئاتر حوزه هنری عملا بدون استفاده هستند و هیچ نمایشی در این سالن‌ها اجرا نشده و بعضی از سالن‌های حوزه هنری در اختیار اشخاص خاص قرار گرفت.
سحرخیز درپایان مطرح کرد: بچه‌های تئاتر با خون دل کار می‌کنند و ما از شما می‌خواهیم که دری را نبندید و درها را برای اهالی تئاتر باز کنید.
احمدی‌فر نیز تصریح کرد: تئاتر نافذترین هنری است که می‌توان در تغییر سبک هنری و انتقال مفاهیم درست به مخاطب عرضه شود. متاسفانه اتفاقاتی در تئاتر اصفهان افتاده است که به حوزه هنری بی‌مهری می‌کنند و امیدواریم که تئاتر اصفهان به جایگاه خوبی برسد.
 برنامه زنده “امروز تئاتر” به تهیه کنندگی علی بهرامی و مجری کارشناسی حسین سحر خیز شنبه ها ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه رادیویی نمایش روی موج اف ام ردیف ۱۰۷/۵ مگاهرتز می رود و مسائل مختلف تئاتر کشور را مورد واکاوی قرار می دهد همچنین علاقمندان می توانند این برنامه را روی تارنمای رادیو نمایش به نشانی www.radionamayesh.ir به صورت زنده و یا در هرزمانی در آرشیو برنامه ها بشنوند.
از دیگر عوامل این برنامه می توان به میثم کریمی هماهنگی و گزارشگر، مهرناز شعبانی آیتم ساز و منیره مازونی ارتباطات اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران