در حال بارگذاری ...
با وجود بیماری کووید-19

سیزدهمین دوره جشنواره سالیانه تئاتر معاصر در ژاپن برگزار شد

سیزدهمین دوره جشنواره سالیانه تئاتر معاصر که به خاطر توجه به هنرمندان جوان شهرت دارد، با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در ژاپن برگزار شد.

کاکو ناگاشیما، دراماتورژ یکی از مدیران جشنواره  در نشست مطبوعاتی جشنواره سالیانه تئاتر معاصر گفت:«تاثیر کووید-19  شاید تا چندساله آینده ادامه داشته باشد.  احتمال دارد که یک همه‌گیری جدیدی پدید بیاید. با این وجود ، من نمی خواستم  جشنواره امسال  را به آسانی لغو کنم، در عوض ، می خواستم راهی دیگر برای اجرای جشنواره بدون مشکل پیدا کنم. »

در نتیجه بجای تعطیلی این دوره از جشنواره و بیست اجرا به سنت همه‌ساله، دوره سیزدهم جشنواره جشنواره تئاتر سالیانه معاصر به هشت اجرا بسنده کرده است.

جشنواره از شانزدهم اکتبر آغاز می‌شود تا پانزدهم نوامبر ادامه دارد.به دلیل مشکلات سفر به توکیو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجراهای زنده به اجراهای آنلاین تغییر یافته است.

ناگاشیما عقیده دارد که  اگر برای تغییرات  الزامی انعطاف داشته باشیم، می‌توانیم از فرصت‌های جدید برای امکانات نو استفاده کنیم.یکی از این امکانات اشاره شده همکاری نمایشنامه‌نویس ژاپنی  شو ماتسویی با کارگردان کره‌ایی کیم جونگ است که به صورت آنلاین یک نمایش را در سئول اجرا کردند بجای آنکه در توکیو روی صحنه ببرند.

نام نمایش « الهه دختر، شقایق   » است که برگرفته از نمایش یک رویا اثر  آگوست استریندبرگ است.امسال دو اجرای بین المللی نیز در برنامه جشنواره قرار دارد.

 نمایش «براک» کاری از گروه تیه‌تر اکاماترا از سنگاپور که درباره یک خانواده مسلمان است.دیگری«شهر و شهر:حواس تقسیم شده» که اجرایی با همکاری گروه هنرهای نمایشی معاصر بانکوک و جشنواره است.

 

 




نظرات کاربران