در حال بارگذاری ...
الهه پورجمشید در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

نمایش «hush» برای جشنواره تئاتر تونس آماده‌شده است

پورجمشید گفت:نمایشنامه«hush»را خودم نوشته‌ام وخودم در آن بازی می‌کنم.

پورجمشید در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:برای حضور در جشنواره تئاتر تونس که به صورت آنلاین برگزار می‌شود مشغول آماده کردن نمایش «من» هستم.این کار را خودم نوشته‌ام و مضمون اصلی نمایش در باره فقر جهانی است و در بستر درام نمایش به فقر موجود در زندگی هنرمندان پرداخته‌ام.

این کارگردان در باره فضای نمایش «من» عنوان کرد :نمایش بی‌کلام و مبتنی بر فرم و حرکات بدن و تئاتر فیزیکال است.نمایش مونولوگ و تک شخصیته است و خودم در آن بازی می‌کنم. البته قرار بود نمایش به صورت فیزیکی در تونس اجرا شود که به دلیل گسترش موج سوم کرونا جشنواره در فضای مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

این کارگردان درباره حضورش در جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: قصد دارم نمایش «منه من» را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده کنم. البته نام نمایش موقتی است و ممکن در آینده تغییر پیدا کند.

پورجمشید در باره فضای نمایش میلاد یک رویا تاکید کرد:داستان نمایش در باره زندگی یک بیمار پارنوئیدی است.در دل روایت ماجرا از دل این بیمار به طرح معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد،خانواده های بی ثبات و متزلزل،فقر و ازدواج‌های اجباری و شک و تردید در زندگی مشترک می‌پردازم.نکته مهم این است که وجود چنین چالش‌هایی منجر به ابتلای آدم‌ها به بیمارهای مختلف روانی مثل همین پارنوئید می‌شود. متاسفانه این نوع بیمارهای در جامعه در حال افزایش است وخانم‌ها رابیشتر درگیر خود می‌کند.بستر اجرایی نمایش بین فضای رئال و سورئال است و یک سری از موقعیت ها تکرار شونده هستند. این نمایش چهار شخصیت اصلی و شش بازیگر همسرا دارد.

این بازیگر در باره شرایط اجرا در دوران کرونا گفت:چندی پیش داور جشنواره‌ای بودم و طبق روال مشغول مرور آثار جشنواره شدم و از من درباره اجرای و برگزاری جشنواره در دوران کرونا پرسیده شد.معتقدم تئاتر هنر زنده و پویایی است و به نفس و ارتباط زنده و از نزدیک با مخاطب زنده و پویا است و خوشحالم که در این شرایط سخت برخی از دوستان تئاتری با عشق و علاقه می روند تئاتر را روی صحنه می برند تا همچنان مخاطب بداند تئاتر زنده و پویا است.البته شیوع کرونا باعث ریزش مخاطب هم شده است و به نظرم باید حمایت هایی از بچه‌های تئاتر در این دوران انجام شود.

الهه پورجمشید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی تربیت بدنی و فوق دیپلم فیلمسازی به اتمام رسانده است.او در راستای فعالیت خود در بازیگری تئاتر دیپلم افتخار برای چند نمایش به دست آورده است.از میان آن‌ها باید از شعبده و طلسم،میراث، رادیکال زندگی، بوق آباد  نام برد. این بازیگر در نمایش‌های دیگری چون خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود،غروب ذوالفقار، پل، سبدی پر از ماه گم شده، بچه‌های ما، قطعه گمشده،خواب آرام، مارمالاد، پنجره شکسته، نوک مگسک و زیر دشمن حضور داشته است و در فیلم های نمای امید، رد عشق، نخل و سریال قال و قواله ایفای نقش کرده است.

 

 




نظرات کاربران