در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

بهار جشنواره‌های استانی در خزان کرونایی

در هفته ای که گذشت، علیرغم خزان تلخ کرونایی، جشنواره های استانی امسال رسما کار خود را آغاز کردند. تلاش برای گرم نگه داشتن تنور دل هنرمندان و رونق جشنواره تئاتر فجر موضوعی است که این روزها در سراسر کشورمان مشاهده می‌شود و هنرمندان سعی دارند با ارائه اجراهایی با کیفیت، خود را به جشنواره سراسری فجر امسال برسانند و نمایشی قابل قبول داشته باشند.

هفته گذشته تخصیص 600میلیون ریال برای حمایت از اجراهای عمومی در اردبیل، معرفی هیئت انتخاب جشنواره تئاتر بوشهر، اعلام آثار منتخب جشنواره تئاتر  استانی آذربایجان غربی،  انتصاب هیات انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان مرکزی،  انتشار جدول برنامه بازبینی جشنواره تئاتر استانی بوشهر، اعلام برگزیدگان جشنواره مجازی تئاتر در خانه سمنان، آغاز اجراهای جشنواره تئاتر استانی هرمزگان،  ارسال 26  اثر به دبیر خانه جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی، معرفی هیات انتخاب سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد، توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به هنرمندان اردبیل، رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر فیزیکال کروماسک مازندران، انتشار فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی «کرونا» چهارمحال و بختیاری، ارسال ۲۱ اثر به سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، معرفی برگزیدگان فستیوال تک‌گویی نمایشی «پژواک» اصفهان، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر استانی خوزستان، انتشار فراخوان جشنواره‌ ملی تئاتر لاله‌های سرخ و اعلام آثار راه یافته به سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند.

بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در  درگاه‌های استانی بخوانید.

اعلام آثار منتخب جشنواره تئاتر  استانی آذربایجان غربی

۹ اثر به بخش رقابتی سی و دومین جشنواره تئاتر استانی معرفی شد. دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی درسال ۱۳۹۹ از طرف تمامی اعضای دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی از تمامی ۲۶ گروه متقاضی حضور در جشنواره که با وجود شرایط نامناسب کرونایی کشور و استان همت به ایجاد امید،انگیزه و روشن نگه ‌داشتن چراغ تئاتر کردند تقدیر و‌ تشکر نموده و آثار منتخب توسط هیأت انتخاب آثار سی و دومین متشکل از: محمدباقر جعفری زاد، کریم علیخواه و شهرام میکائیلی را اعلام و از طرف اعضای هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی و دبیرخانه‌ی جشنواره از اعضای هیأت انتخاب آثار تجلیل کرد. سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی در نیمه‌ی اول آذر ۱۳۹۹ در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و هماهنگ با ستاد مقابله با کرونا، اداره کل هنرهای نمایشی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نحوه برگزاری آن تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

معرفی هیئت انتخاب جشنواره تئاتر بوشهر 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طی احکام جداگانه‌ای اعضای هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استانی را منصوب کرد: رامتین بالف، بازیگر ،نمایش نامه نویس و کارگردان و فیلمساز، رضا بهارلو، بازیگر و کارگردان تئاتر، کارشناس ارشد کارگردانی و مدرس دانشکده هنر و معماری و علیرضا میرشکاری، بازیگر، نمایشنامه نویس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر. کارشناس ارشد کارگردانی، هیات انتخاب هستند و اردشیر محمودی فر به عنوان نماینده شورای نظارت بر تئاتر استان به عنوان ناظر این هیئت را همراهی خواهد کرد. جشنواره تئاتر استانی بوشهر در سال ۹۹، آذرماه امسال به صورت غیر متمرکز برگزار خواهد شد.

 

تخصیص 600میلیون ریال برای حمایت از اجراهای عمومی در اردبیل

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انعقاد تفاهم نامه با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برای حمایت از اجراهای عمومی خبر داد و  گفت: براساس تفاهم نامه منعقده بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 99 مبلغ 600 میلیون ریال اعتبار برای حمایت از اجراهای عمومی نمایش استان در نظر گرفته شده است. این مبلغ از طریق معاونت هنری به حساب انجمن هنرهای نمایشی واریز شده است که انجمن هنرهای نمایشی استان نیز براساس برنامه ریزی انجمن هنرهای نمایشی وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل حمایت ها را انجام خواهد داد. این تفاهم نامه در راستای شفاف سازی فعالیت ها و حمایت ها در سایت اداره کل بارگذاری شده و قابل مشاهده است.

 

انتصاب هیات انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان مرکزی 

طی حکمی از طرف دبیرخانه این جشنواره آقایان حمید ابراهیمی ، علیرضا گلستانی و حجت رحیمی به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار  این دوره از جشنواره معرفی شدند. دکتر حمید ابراهیمی ، عضو پیشین شورای ارزیابی تئاتر استان و از نویسندگان و پژوهشگران حوزه نمایش ، دکتر علیرضا گلستانی ، مدرس دانشگاه و از روسای پیشین انجمن هنرهای نمایشی استان و حجت رحیمی کارشناس ارشد رشته نمایش ،کارگردانان و از اعضای هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان است. هیات داوران طی سه روز به بررسی و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خواهند پرداخت و نمایشهای منتخب به جشنواره سی و دوم راه پیدا خواهد کرد. سی و دومین جشنواره تئاتر استانی استان مرکزی یکم الی چهارم آذر ماه 99 به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود.

 

انتشار جدول برنامه بازبینی جشنواره تئاتر استانی بوشهر

بازبینی سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر از چهارشنبه ۲۱ آبان تا یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹ در مجموعه تئاتر شهر بوشهر آغاز می‌شود. جدول این برنامه منتشر شده است و در 5 روز 16 نماسش توسط هیات انتخاب بازبینی  می‌شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط گروه‌های اجرایی الزامی است و بازبینی آثار کاملاً بدون تماشاگر انجام خواهد شد.

 

اعلام برگزیدگان جشنواره مجازی تئاتر در خانه سمنان

جشنواره مجازی تئاتر در خانه سمنان با معرفی ۱۲ اثر در بخش استانی و فرا استانی برگزیدگان خود را در رشته های مختلف معرفی کرد و به کار خود پایان داد. در این جشنواره که به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری برنامه های صحنه ای نمایش، به صورت مجازی توسط انجمن نمایش استان سمنان برگزار شد. 35 اثر رسیده مورد داوری قرار گرفت و هیات داوران در پایان شش نفر در بخش استانی و شش نفر در بخش فرا استانی را از برگزیدگان معرفی کرد. از۳۵ اثر رسیده داوری شده در این جشنواره 17 اثر مربوط به استان سمنان بود و  در این بخش نیز هیات داوران شش اثر را بدون احتساب رتبه و اولویت بندی به عنوان آثار برگزیده شناختند. اعضای هیات داوران این جشنواره شامل علیرضا مداح، محمدمهدی مرادی حقیقی و بابک صبوری بودند و اختتامیه این جشنواره و معرفی برترین ها نیز سه شنبه شب به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری مراسم حضوری به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام انجمن نمایش معرفی شدند و  فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مناسبت پایان این جشنواره در پیامی تصویری که از طریق فضای مجازی منتشر شد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جشنواره بخشی از خلاء فعالیت های فرهنگی هنری را در جامعه جبران نماید و با تشکر از انجمن نمایش استان سمنان به خاطر برگزاری جشنواره مجازی تئاتر در خانه، تاکید کرد: این جشنواره نشان داد که می توان با استفاده از فضای مجازی به فعالیت های هنری جنبه ملی ببخشید.

 

آغاز اجراهای جشنواره تئاتر استانی هرمزگان

از سوی دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، جدول اکران نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی سی و دومین جشنواره اعلام شد. سی و دومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با حضور 6 اثر از 26 تا 29 آبان ماه در پلاتو آفتاب بندرعباس بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. جشنواره تئاتر هرمزگان در دو سانس صبح و بعد از ظهر اجرا خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند از سایت www.hrnamayesh.ir و صفحات اینستاگرام TVsharji و honarhaye_namayeshi_hormozgan  بیننده نمایش‌ها باشند.

 

ارسال 26  اثر به دبیر خانه جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی

جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط کرونایی با استقبال خوب هنرمندان تئاتر استان روبر شده و‌ ۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. محمد باقر جعفری زاد ، کریم علیخواه و شهرام میکائیلی به عنوان هیات بازبین و انتخاب نمایش‌های متقاضی حضور در این رویدادانتخاب شده اند. سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی در نیمه‌ی اول آذر ۱۳۹۹ در شهرستان ارومیه با توجه به شرایط بیماری کرونا و هماهنگ با ستاد مقابله با کرونا، اداره کل هنرهای نمایشی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نحوه برگزاری آن تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

معرفی هیات انتخاب سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد

از سوی دبیرخانه، هیات انتخاب سی و دومین جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند. به پیشنهاد دبیر اجرایی و تایید شورای سباستگذاری تئاتر استان و موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پس از بررسی گزینه های مختلف آقایان سید ایرج کاظمی، رضا گشتاسب و اورنگ نارکی به عنوان هیات انتخاب جشنواره ۳۲ استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند. گروهای شرکت کننده که قبلا فرم شرکت در جشنواره شرکت کرده اند موظفند که چهار نسخه فیلم اجرای خود را تا تاریخ ۲۱ آبان ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. سی و دومین جشنواره تئاتر استانی از تاریخ یکم تا سوم آذرماه و به صورت غیر متمرکز و آنلاین برگزار خواهد شد

 

توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به هنرمندان اردبیل

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  در نشست با مدیران انجمن های فرهنگی و هنری استان بر ضرورت توجه به هنرمندان تاکید کرد. وی برگزاری جلسات هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر را جزو برنامه های خود اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت کرونایی سعی براین شد که نشست بصورت محدود برگزار گردد و مشتاق بودیم که این نشست با حضور حداکثری اعضای انجمن های فرهنگی و هنری برگزار میگردید. عبدالله بحرالعلومی با بیان اینکه جلسات تخصصی با هر یک از انجمن های فرهنگی و هنری استان در فرصت های مناسب برگزار و از نظرات و پیشنهادات تخصصی استفاده خواهد شد و با طرح موضوعات، بصورت تخصصی امیدواریم بهره مناسب را داشته باشیم، اظهار داشت: ایجاد همدلی و ارتباط تنگاتنگ میان اصحاب فرهنگ و هنر باعث دست یابی به نتیجه مطلوب و باروری تمامی زمینه های فرهنگی و هنری در استان خواهد گشت.

 

رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر فیزیکال کروماسک مازندران

رونمایی از پوستر اولین جشنواره تئاتر فیزیکال استان مازندران به دبیری فاطمه زندی در اداره ارشاد شهرستان نوشهر برگزار شد. در این رویداد، فرماندار نوشهر، دکتر اسماعیل کیا استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ی فرهنگ و فلسفه،؛  بابک شمس رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر ، دکتر میثم زندی نویسنده و کارگردان و مدیر گروه تئاتر و سینمای دانشگاه هنر و معماری کمال الملک، صادق شیرجنگ عضو شورای اسلامی شهرستان نوشهر ، پورعلمی کارشناس فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نوشهر ، و تعدادی از پیشکسوتان تئاتر ،اعضای شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر نوشهر و رسانه حضور داشته اند. هدف از اجرای این جشنواره ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، امید بخشی در جامعه و ایجاد همدلی در بین اقشار جامعه و دولت است.

 

انتشار فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی «کرونا» چهارمحال و بختیاری

 واحد نمایش حوزه ی هنری چهارمحال و بختیاری به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و زمینه سازی جهت تولید آثار نمایشی مطلوب و اثرگذار در سطح جامعه و همچنین تولید آثار مبتنی بر وقایع روز به ویژه پاندمی ویروس کرونا و تاثیر آن بر جوامع انسانی، سومین دوره ی جایزه ی نمایشنامه نویسی را برگزار می نماید. تاثیر ویروس کرونا بر جوامع انسانی، سبک زندگی و خانواده( حال و آینده)، کادر درمانی و کرونا ( تلاش فداکاری کادر درمان و مسائل و مشکلات آنان) و کمک های مومنانه و کرونا ( همدلی، همکاری وهمراهی مردم در شرایط پاندمی کرونا) از موضوعات این جایزه نمایشنامه نویسی است. هر نویسنده استانی می تواند تا سقف سه اثر نمایشی به این مسابقه ارسال نماید که پیش از این در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشد. مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا 20 اسفند ماه1399 است.

 

ارسال ۲۱ اثر به سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان

با پایان یافتن مهلت شرکت در جشنواره‌ی استانی تئاتر گیلان، ۲۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. آخرین مهلت ارسال آثار، پنج آبان ماه تعیین شده بود که به دلیل درخواست گروههای متقاضی، این مهلت تا ۱۵ آبان تمدید شد که با پایان مهلت و جمع آوری آثار، ۲۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 12 اثر از رشت و 9 اثر نیز از شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، صومعه سرا(هر کدام یک اثر) و بندر انزلی، فومن و لاهیجان(هر کدام 2 اثر) متقاضی حضور در سی‌و‌دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان هستند. از این تعداد ۱۶ اثر به صورت سی دی ارسال شده است و پنج اثر نیز قرار است به صورت زنده از سوی هیئت انتخاب بازبینی شود. سی‌و‌دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان از یکم تا چهارم آذر سال‌جاری برگزار خواهد شد. علی حاج علی عسگری، محمدعلی(بهمن) صادق حسنی، اصغر کهن قنبریان، مهدی شایان و حسن(امیر) حامد به‌عنوان هیات انتخاب آثار جشنواره‌ی استانی تئاتر گیلان منصوب شدند. ، دکتر فیروز فاضلی طی احکام جداگانه‌ای، هیات انتخاب سی‌و‌دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان هستند. در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرند. سی‌و‌دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان از یکم تا چهارم آذر ماه برگزار خواهد شد

 

معرفی برگزیدگان فستیوال تک‌گویی نمایشی «پژواک» اصفهان

دبیر جشنواره، با انتشار یادداشتی ضمن تشکر از مشارکت چشمگیر هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی بویژه بازیگران این حوزه، با اشاره به بیانیه ای که از سوی هیئت داوران این فستیوال نگاشته شده، اسامی برگزیدگان را اعلام کرد.  هیئت داوران این دوره از فستیوال متشکل از : پیمان کریمی، اسماعیل موحدی، امید نیاز، مژگان نوایی و احسان جانمی، پس از مشاهده دقیق تک تک آثار رسیده به برسی آنها پرداختیم و با توجه به اولویت‌ها، و پارامترهای تعریف شده برگزیدگان مرحله نهایی این فستیوال را انتخاب نمودیم. همه این آثار بعد از مشاوره کارگردانی به صاحبان آن ضبط حرفه‌ای ویدیویی خواهد شد و به تشخیص تالار هنر در فضای مجازی پخش و به محض  بوجود آمدن شرایط اجرا، اجرای زنده خواهند رفت.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر استانی خوزستان

بنا به درخواست مکرر گروه های نمایشی که هم اکنون در شرایط کرونا در حال تولید برای شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان هستند، مهلت ارسال آثار نمایشی تا روز چهارشنبه 5 آذرماه 99 تمدید گردید و گروه های نمایشی باید حداکثر تا این تاریخ فرم های مربوطه را در درگاه تئاتر خوزستان تکمیل نموده و 5 نسخه فیلم آثار نمایشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. از میان آثار نمایشی که متقاضی شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان هستند، تعدادی از آثار مربوط به تولیدات سال گذشته تا قبل از شیوع بیماری کرونا هستند که تولیدات خود را در آن زمان آماده و اجرا رفته اند و تعدادی نیز تولیدات تازه گروه های نمایشی استان هستند که بعد از اعلام فراخوان جشنواره و در شرایط خاص کرونایی شروع به تمرین نموده اند که این گروه های نمایشی در حال حاضر متقاضی تمدید ارسال فیلم آثار خود به جشنواره هستند.  با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار نمایشی تا 5 آذرماه و لزوم برگزاری سریع جشنواره و اعلام برگزیدگان به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان زیادی بین اعلام نتایج بازبینی و برگزاری جشنواره نخواهد بود و گروه های نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره باید در شرایط آماده تمرین برای حضور در جشنواره باشند. گروه های نمایشی متقاضی که در مرحله اول در درگاه تئاتر خوزستان ثبت نام نموده و کد رهگیری دریافت کرده اند در این مرحله باید با ورود به پنل جشنواره در درگاه تئاتر خوزستان، فرم های مربوطه را تکمیل نموده و سپس 5 نسخه فیلم آثار نمایشی خود را به دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان ارسال نمایند.

 

انتشار فراخوان جشنواره‌ ملی تئاتر لاله‌های سرخ 

فراخوان نمایشنامه نویسی بیست و ششمین جشنواره ی ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با تاکید بر ضرورت توسعه ی ادبیات نمایشی و تدارک متون تئاتری منتشر شد. دبیرخانه‌ی بیست و ششمین جشنواره‌ی ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با در نظر داشتن شرایط سلامتی هنرمندان و مخاطبان در نظر دارد این دوره از جشنواره را با تاکید بر ضرورت توسعه‌ی ادبیات نمایشی و تدارک متون تئاتری برگزار نماید. به همین منظور با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک، دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در راستای حمایت از نمایشنامه‌نویسی و تشویق به تولید آثار ماندگار با محوریت «نقش اندیمشک در 8 سال دفاع مقدس» برگزار می کند.

 

اعلام آثار راه یافته به سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران

۴ اثر از شهرستان های بهشهر ، ساری ، قائمشهر و بابل به سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران راه پیدا کرد. با پایان ارزیابی هئیت انتخاب از نمایش های ارسالی به دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران که در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد،  4 نمایش به سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران راه پیدا کرد.  بازبینی از شنبه ۱۷ آبان در ساری آغاز و تا ۱۹ آبان ادامه داشت . در حالی که سالن های نمایش از بهمن ماه ۹۸ تعطیل بوده و گروه‌ها تنها یک ماه فرصت داشتند ، ۲۱ گروه  نمایشی از ۱۱ شهرستان با 22 اثر متقاضی بودند که این میزان حضور شهرستان ها در جشنواره استانی کم نظیر بود. صفرعلی اوجانی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر، کامبیز میرزایی نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، محبوبه ارمیانیکارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، محسن اردشیر نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر و یوسف فخرایی نویسنده، کارگردان کشور هیات انتخاب این دوره از جشنواره بودند. .  سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران هفته نخست آذر ماه در شهرستان ساری برگزار خواهد شد .




مطالب مرتبط

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران