در حال بارگذاری ...
سعید حسنلو در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

نگارش یک نمایشنامه و حضور در دو جشنواره مجازی
برای اجرای نمایش سالمرگی خوش بین هستم

در دوران کرونا نمایش نامه ای با عنوان سالمرگی نوشته ام که قرار است در اواسط آذرماه توسط انتشارات پرهام چاپ شود و امیدوارم با به بازار آمدن واکسن کرونا بتوانم هر چه زودتر این نمایش را برای مخاطبان روی صحنه ببرم.

حسنلو در گفت وگو با ایران تئاتر ضمن اعلام این خبر  درباره فضای اثر جدید خود گفت: تم اصلی سالمرگی در باره مهاجرت دو دوست است. این دو دوست بعد از سالها ، در کشوری که به آن مهاجرت کرده اند همدیگر را می بینند و داستان نمایش در ملاقات یک شبه این دو نفر در انباری یک فروشگاه روایت می شود. یکی از این دو دوست به صورت غیر قانونی در این کشور بیگانه زندگی می کند. افکار این دو شخصیت شبیه به هم نیست و البته تم زیر متن نمایش نامه، تم عاشقانه میان این زن و مرد است . زن سال ها قبل تر از مرد به کشور مقصد مهاجرت کرده و مرد بعد آمده و هر دو در دوران جوانی در یک دانشگاه تحصیل می کرده اند. دختر بدون هیچ پس زمینه ای در آن دوران و هنگام ارائه تز پایان نامه پسر  مهاجرت کرده است و...

وی در مورد اینکه نمایش نامه سالمرگی نوعی حدیث نفس است خاطر نشان کرد: از زاویه ای می توان این برداشت را داشت . داستان این اثر برگرفته از داستان زندگی دوستان تئاتریم است و از این نوع وضعیت ها شناخت دارم.

این کارگردان با اشاره به تم جهان شمول سالمرگی در باره مهاجرت تاکید کرد: این نمایش نامه را برای حضور در دو جشنواره خارجی ارسال کردم. اولین جشنواره ، جشنواره ای است که در شهر دالاس امریکا برگزار می شود و متن جزو آثار برگزیده انتخاب شد. جشنواره دومی که سالمرگی در آن حضور داشت جشنواره نمایش نامه نویسی علیرضا کوشک جلالی بود که در آنجا هم مورد توجه قرار گرفت.

حسنلو در باره  نحوه اجرای نمایش نامه سالمرگی افزود: نمایش نامه گفت وگو محور است و فرمی از اجرا را در خودش تعریف می کند ، بنابرضرورت های متن این کار دونفره باید در سالنی بزرگ مثل سالن استاد سمندریان در دکوری  سه در سه اجرا شود.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت : با اعلام خبر به سرانجام رسیدن واکسن کرونا برای ماها این دلگرمی به وجود آمد که بتوانیم با عبور از این پیک کرونا در شرایط امن تری  دوباره اجراهای تئاتر را آغاز کنیم اما همچنان باید منتظر بمانیم.

در چند ماهه اخیر تعدادی از دوستان با شهامت اجراهایی را روی صحنه برده اند و تمامئ مخاطرات را به جان خریده اند. از طرفی فرصت حضور در جشنواره ها هم در نوعی ابهام قرار دارد . اما برای اجرای سالمرگی خوش بین هستم .

 




نظرات کاربران