در حال بارگذاری ...
علیرضاحمیدین در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

سالن های نمایش باز شود«جنون سرا » را به صحنه می برم

نمایش نامه جنون سرا را نوشته ام و در صورت بهبود شرایط اجرای نمایش ، آن را به صحنه می برم.

حمیدین در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید خود گفت : برای حضور در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نمایش ته بلیط را ارائه کرده ام. در کنار این کار نمایش نامه جنون سرا را نوشته ام و در صورت بهبود شرایط اجرای نمایش آن را روی صحنه می برم. کاری که در ژانر پیسکو درام قابل ارزیابی است.

این نمایشنامه نویس در باره فضای نمایش نامه جنون سرا گفت : داستان جنون سرا در باره زندگی کارگردان تئاتری است که می خواهد در یک تیمارستان و با بیماران تئاتری را اجرا کند . به مرور با حضور این کارگردان در تیمارستان اتفاقاتی برای او رخ می دهد. فضای کار رئالیستی و اثری داستان گو است . در کنار روایت  داستان به سراغ طرح و واکاوی بیماری های روانی نظیر پارنوئید و دو قطبی می روم. نمایش دو شخصیت اصلی و چند شخصیت فرعی دارد.

این کارگردان با اشاره به تمایل اش برای اجرای نمایش در سالن بلک باکسی درباره ویژگی های اجرای نمایش در دوران کرونا تصریح کرد:  قصد دارم با چند سالن دولتی برای اجرای نمایش جنون سرا وارد مذاکره شوم. در این شرایط سخت و با محدودیت در  سالن های استاندارد و دارای تهویه مناسب ادامه  فعالیت دشوار است . البته یک سری از دوستان اعتقاد دارندتحت هر شرایطی بدون توجه به کیفیت نه چندان مطلوب برخی از سالن ها ،باید تئاتر را در تمام سالن های موجود روی صحنه اجرا کرد. از طرفی شاهد عرضه طرح های جدید و غیر کارشناسی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم ، مثل اجرای نمایش قبل از ساعت 6 بعد از ظهر هستیم که اصلا جواب نمی دهد و کاربردی نیست.

علیرضا حمیدین نویسنده ، طراح ، بازیگردان وکارگردان تئاتر نزدیک به یک دهه است که در تئاتر حضور موثری دارد. ته بلیط، در آستانه،به روایت دخترها، سونات اشباح و قرمز از جمله کارهای مهم کارنامه کاریش محسوب می شوند.




نظرات کاربران