در حال بارگذاری ...
مجید مختار پور در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

قصد اجرای نمایش کلبه مرموز را دارم

قصد دارم نمایش کلبه مرموز را با بهبود شرایط کرونا و بازگشایی سالن های نمایشی اجرا کنم و طبق مذاکراتی که با مدیریت سالن سبحان داشتم نمایش را در این سالن  روی صحنه می برم.

مجید مختار پور در گفت وگو با ایران تئاتر ضمن اعلام این خبر در باره فضای اجرای نمایش کلبه مرموز عنوان کرد : کلبه مرموز نمایشی کمدی اجتماعی است و داستانش در باره برخی از آدم های دور و برمان است که بر اثر حادثه و اتفاقات و تصادفاتی به کما می روند و به دنیای برزخ وارد می شوند . آنها با حضور در برزخ در مواجه با اعمالشان قرار می گیرند ودر این مواجه به حقیقت تازه ای در باره معنی زندگی دست پیدا می کنند. در انتهای نمایش تعدادی از این آدم ها از کما بازمی گردند و به آن ها دوباره فرصت زندگی کردن اعطا می شود و برخی دیگر نیز می میرند. در این کار تلاش کردم در پس ظاهر کمدی ، نکات آموزنده ای در باره اعمال و رفتار خودمان عرصه کنم.

مختار پور با اشاره به ظرفیت های اجرای نمایش های کمدی در دوران شیوع کرونا درباره اجرای نمایش در این دوران تاکید کرد: در این شرایط دشوار به خصوص در یک ماهه اخیر که قدرت انتشار ویروس کرونا ده برابر شده است اجرای نمایش در سالن های دربسته با چالش های جدی روبه رو است و باید خیلی در تامین پروتکل های بهداشتی دقت کرد. آلان بچه های تئاتر به لحاظ مالی در دشواری قرار دارند ، اما راضی نمی شوند که با اجرای نمایش خدا ناکرده کسی دچار ویروس کرونا بشود . باید منطقی به قضایا نگاه کرد . همه ما به ریشه کن شدن ویروس کرونا در ماه های آینده با توجه به کشف واکسن کرونا امیدواریم. در این مدت طرح هایی مثل اجرای نمایش قبل از ساعت 18 عصر مورد ارزیابی قرار گرفت و چون با ذات و جنس تئاتر در تضاد بود بغیر کاربردی ارزیابی شد  . این نوع طرح ها در حد حضور پرسنل ارگان ها و نهادهای دولتی قابل کار کردن است که ارگانی برای پرسنلش بلیط تهیه کند و مثلا همه آنها با گرفتن مرخصی ساعتی بتوانند همراه با خانواده ساعت سه بعد از ظهر بروند تئاتر ببینند! که اصولا عملی نیست.

مجید مختارپور نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما سال ها است که درتئاتر و به ویژه تئاتر کمدی فعالیت می کند. کم شعورها و رویای وارونه از جمله آثار کارنامه حرفه ای او محسوب می شود.




نظرات کاربران