در حال بارگذاری ...
مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

با همکاری سایر ارگان‌ها روند تولید تئاتر را زنده نگه داریم

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از لزوم برنامه ریزی بهتر برای وضعیت تئاتر خوزستان در شرایط کرونایی گفت.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، حسین ذوالفقاری مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام خبر فوق گفت: لازم است برای تئاتر خوزستان در شرایط کرونایی برنامه ریزی بهتر و منسجم تری انجام پذیرد تا وضعیت هنرمندان تئاتر در این شرایط بهبود پیدا کند.

حسین ذوالفقاری اظهار کرد: در شرایط پیش آمده و تعطیلی های مداومی که پیش می آید قطعا تئاتر از بین می رود ولی می توان به برنامه ریزی و ارائه رهکارهای مناسب با همکاری سایر ارگان های استان روند تولید تئاتر را زنده نگه داشت.

ذوالفقاری تصریح کرد: در این شرایط حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تنهایی نمی تواند از پس وضعیت معیشت و تولیدات تئاتر هنرمندان استان برآید و لازم است ادارات و ارگان هایی مانند استانداری، صدا و سیمای مرکز خوزستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت فولاد و نفت و سایر ارگان های صنعتی به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیایند تا با تولید تله تئاتر، راه اندازی شبکه اینترنتی تئاتر و اجراهای آنلاین بتوان به روند ادامه حیات تئاتر کمک کرد.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توجه به وضعیت ادامه دار شرایط کرونا حداقل تا سال آینده گفت: بسیاری از هنرمندان تئاتر خوزستان از طریق تولید تئاتر، برگزاری جشنواره ها و برنامه های جنبی تئاتر روزگار می گذرانند و حالا با این تعطیلی های ادامه دار آینده این هنرمندان بد و بدتر خواهد شد و به همان اندازه که سلامتی هنرمندان و مردم مهم است وضعیت معیشت و زندگی هنرمندان هم مهم است.

این کارگردان تئاتر در پایان اظهار کرد: با این شرایط برای اجرای عموم تئاتر و برگزاری جشنواره ها به شکل سابق هیچ کاری نمی توان انجام داد و حداقل یکسال زمان می برد تا مخاطب بتواند دوباره به فضای سالن های تئاتر اعتماد کند و به تالار اجرا بیاید و با این شرایط باید بحث اجراهای آنلاین جشنواره ها و اجراهای عموم با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی و سپس اجراهای آنلاین تئاترها را انجام داد.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران