در حال بارگذاری ...
به منظور ارتقا فرهنگ شهروندی

فراخوان «جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند» شیراز منتشر شد

فراخوان جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند به میزبانی شیراز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، سازمان فرهنگی و هنری  شهرداری شیراز در راستای حمایت از شعار «شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار»، مشارکت خانواده در ارتقا فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین در خانه برگزار می‌ کند.

«ارتقای دانش شهروندی در خانواده، مشارکت مسئولانه خانواده‌ها در رعایت اصول شهروندی، ارتقا فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده» از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است

فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر، پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماند و بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقا فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار، قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا موضوعات مورد تأکید جشنواره هستند.

 «کلیه افراد مشارکت کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند» و توصیه می‌شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود. 

فیلمبرداری از نمایش باید با گوشی تلفن همراه و به صورت افقی انجام شود و رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی در هنگام ضبط اثر الزامی است.

«مدت زمان آثار نمایشی می‌تواند بین ۴ تا ۱۵ دقیقه باشد»، اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره همراه ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۸۷ یا در قالب لوح فشرده تا تاریخ ۳۰ آذرماه به آدرس شیراز- خیابان حسینی- کوچه ۱- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز- اداره توسعه فرهنگ شهروندی ارسال کنند.

سازمان فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا و بازگشتن شرایط جامعه به وضعیت عادی از آثار برگزیده جشنواره برای اجرای عموم در شیراز حمایت می‌شود.

جوایز گروه برتر در بخش عروسکی و غیر عروسکی را ۲۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، زن و خردسال و همچنین دکورهای برتر نیز جوایز نقدی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، علاقه مندان می‌توانند برای دریافت جزئیات بیشتر به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس @farhangi.shiraz مراجعه و همچنین فراخوان را از آدرس http://shiraz-brc.ir/wp-content/uploads/2020/11/FARAKHAN.pdf دریافت کنند.




مطالب مرتبط

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران