در حال بارگذاری ...
مهدی حبیبی در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

در دوران کرونا دو نمایش خیابانی آماده کرده ام
هنرمندان تئاتر از لحاظ مالی در مضیقه هستند

با نمایش های خیابانی «درد دل هایی از یک همسایه مفلوک» در جشنواره های نور موضعی و «سال ها پس از آن واقعه » را برای جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت حضور خواهم داشت.

 مهدی حبیبی در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید خود گفت: در ماه های اخیر و در شرایط کرونایی دو نمایش خیابانی به نام های در دل هایی از یک همسایه مفلوک و مان را تولید کرده ام که نمایش اولی در چشنواره تئاتر نور موضعی ایلام حضور دارد و نمایش مان نیز در بخش خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت در بین 17 اثر برگزیده قرار دارد.

این کارگردان در باره مضمون و فضای نمایش درد دل هایی از یک همسایه مفلوک گفت : این کار مضمونی اجتماعی دارد و داستان خانواده ای در آن روایت می شود که صاحبخانه ای دارند که اهل راه آمدن با مستاجرانش نیست و برای دریافت اجاره بها آنها را در دوران سخت کرونایی تحت فشار قرار می دهد و خانواده به دلیل عدم استطاعت مالی مجبور به تخلیه خانه می شود .

این نویسنده در باره داستان نمایش «سال ها پس از آن واقعه » نیز گفت: خانواده ای با رعایت نکردن موازین و پروتکل های بهداشتی آلوده ویروس کرونا می شوند ومجبور هستند در قرنطینه باشند و دغدغه همه آنها رفتن به بیرون خانه است . در این اثر نمایشی به اهمیت و جایگاه کادر درمان و درمان و مهار کرونا ، پاسداشت اهمیت حرکت جهادی کادر درمان پرداخته ام. نرگس خاک کار، هوراد حبیبی،میلاد زنگنه، محمد اسماعیلی و احمد اسماعیلی بازیگران این نمایش هستند. و محسن اسماعیلی منشی صحنه است و ساخت موسیقی را برعهده دارد. گروه ما فیلم این اجرا را برای جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت ارسال کرده است.

این کارگردان در باره وضعیت اجرای نمایش در این شرایط کرونایی گفت : با شرایط عادی و نرمالی نیستیم و خیلی از اهالی تئاتر بعد از فراگیری کرونا بیکار هستند و به لحاظ مالی در مضیقه هستند. به غیر تعدادی محدود از بچه های تئاتر که کارمند هستند و منبع درآمد ثابتی دارند بقیه بدنه تئاتر فقط از این راه امرار معاش می کنند و باید مسئولین به فکر حمایت جدی باشند. شاید یکی از راه های فعالیت در این شرایط سخت حضور در جشنواره های مجازی تئاتری است .

مهدی حبیبی هنرمند ملایری و موسس گروه تئاتری سپید و سیاه بیش از یک دهه است که حضور مستمری در تئاتر و به خصوص تئاتر خیابانی دارد و در سال 1393 به عنوان کارگردان برگزیده بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شده است . در کارنامه هنری او نمایش های مردان هزار سوم، یک سبد فحش برای شمسی خانم، زندگی پر پیچ و خم آدم بدبخت، زغال خوب، رفیق نایاب،سحر ، کالبد شکافی یک اتفاق و کاسه گردون دیده می شود.

 




نظرات کاربران