در حال بارگذاری ...
بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن 78 سالگی؛

مصطفی جنتی عطایی نمایشنامه‌نویس پیشکسوت درگذشت

مصطفی جنتی عطایی ، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی بعد از  تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۸ سالگی در تهران چشم از جهان فروبست.

به گزارش ایران تئاتر،  فرزند این هنرمند فقید با تایید خبر درگذشت پدرش گفته: پدرم روز ۱۹ آبان‌ماه امسال بعد از یک دوره بیماری در تهران چشم از جهان فروبست و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد اما به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری مراسم خاکسپاری خودداری کردیم.

زنده یاد مصطفی جنتی عطایی متولد ۱۳۱۲ در شهر مشهد، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی بود و از سال ۱۳۳۷ به اینسو همواره مشغول فعالیت بود.

او نزدیک به سه دهه با رادیو ایران و سپس با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ همکاری داشت که حاصل این فعالیت ۲۵۰ نمایشنامه بود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می‌شد.

زنده یاد مصطفی جنتی عطایی  دو بار عنوان نویسنده و مترجم برتر سال را برای نمایشنامه‌های «درخت گل» در سال ۱۳۳۹ و «هری گل بنفشه نمی‌فروشد» در سال ۱۳۴۹ از آن خود کرده بود.  او علاوه‌بر نگارش نمایشنامه، داستان‌های کوتاه، مقالات، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر برنامه‌های رادیو می‌نوشت که در مجموع بالغ‌بر ۲ هزار مطلب رادیویی می‌شود.
مصطفی جنتی عطایی در سال اخیر داستان‌هایی کوتاه را برای صفحه ادبی روزنامه جام جم ترجمه کرد. او همچنین «نامه‌های نام‌آوران» و «زنان سیاست‌گر» از جمله تألیفات مصطفی جنتی عطایی است.

ایران تئاتر درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.




نظرات کاربران