در حال بارگذاری ...
پیام تسلیت مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر

پرویز پورحسینی بهانه‌ای برای روشنای چراغ تئاتر ایران بود

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با انتشار پیامی ضایعه درگذشت استاد پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با انتشار متنی ضایعه درگذشت استاد پرویز پورحسینی بازیگر توانمند و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفتند.
در متن منتشر شده از سوی مدیریت و کارکنان تئاتر شهر آمده است:
به نام خداوند مهربانی که بازگشت همه به سوی اوست.
صبح روز جمعه هفتم آذر ماه، وقتی آسمان خدا از ابرهای پاییز با طعم باران پوشانده شده بود ؛ ناگاه خبر رسید که یکی از جاودانه های تئاتر این سرزمین، استاد پرویز پورحسینی عزیزمان بعد از هفته ها ایستادگیِ مردانه در برابر ویروسِ نحسِ کرونا، به دیدار آفریدگارش شتافت.
حقیقتا او بهانه ای بود برای روشنای چراغ تئاتر این سرزمین.
 بی گمان «بازیِ در صحنه» با هنر مثال زدنی، کلام و فهم خردمندانه مرحوم پورحسینی و بسیاری از هم نسلانش، تاثیری شگرف در پویایی هنر نمایش ایران عزیزمان داشت و دارد.
زبان توصیف، از پس فراق یکی از دردانه های تئاتر ایران ، کار دشواری است، اما اهالی تئاتر شهر و همه هنرمندان شریف و یگانه اش در این سال ها می دانستند و می دانند که پرویز پورحسینی، استاد پرویز پورحسینی عزیزمان یکی از ستاره های درخشان عرصه ای است که چراغ راهش بزرگانی چون او بودند و هستند.
بدون هیچ تردیدی بر این باوریم اگر جسم او امروز و در این روزهای تلخ به دیدار معبودش شتافته، اما هنر ماندگارش روی خاک مقدس صحنه های آفرینشِ نمایش، تا ابد بر تارک فرهنگ و هنر این سرزمین باقی خواهند ماند.
مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با نهایت تاثر و تاسف ضایعه درگذشت استاد پرویز پورحسینی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری ایرانِ عزیز تسلیت گفته و آرزومند سلامتی برای یکایک مردم و هنرمندان شریف کشورمان است.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران