در حال بارگذاری ...
نمایش های سیار با شرایط کرونایی سازگاری بالایی دارند

ضرورت شاد کردن کودکان در دوران قرنطینه

ویروس کرونا صنعت سرگرمی را مجبور کرده درباره نحوه شیوه اجرا تجدید نظر کند. مانند بسیاری از سالن‌ها و گروه‌های نمایشی در شهر لس آنجلس، موسسه تئاتر عروسکی باب بیکر هیچ تصوری از مدت زمان تعطیلی‌ها به دلیل بیماری کووید-۱۹ را ندارد.

به گزارش ایران تئاتر مالی کاکس مدیر روابط عمومی این موسسه می‌گوید:« وقتی فهمیدید که طولانی مدت درگیر کرونا هستید ، در مورد نحوه تبدیل اجرای کاملاً شخصی که شامل عروسک های نشسته بر روی دامان شما است ، شروع به تصمیم گیری می‌کنید.»

این تئاتر سال 1963 توسط باب بیکر و التون وود تاسیس شد، تئاتر عروسکی باب بیکر دهه‌هاست که کودکان را سرگرم می‌کند، پیش از شیوع ویروس کرونا این سالن تئاتر چندین نمایش را اجرا می‌کرد از جمله «فندق‌شکن» و «مغازه جادویی».

کاکس می‌گوید:«با بیش از پنجاه سال قدمت در شهر لس آنجلس، این گروه بیش از یک میلیون کودک را در سفرها؛ اجراهای اش سرگرم می‌کند.»

این موسسه در این ‌سال‌ها یادگرفته تا موانع را پشت سر بگذارد. همه‌گیری ویروس کرونا نخستین مشکل این گروه قدیمی نیست.کاکس می‌گوید:« این گروه بسیار زیرک و بسیار سازگار با موانعی است که سر راهش قرار می‌گیرد.»

پس از مرگ باب بیکر در سال 2014 ، سال گذشته این گروه به سازمانی عام المنفعه تبدیل شد.وقتی همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا شروع شد، آنها به اپلیکیشن زوم متوسل شدند.یکی از کارهایی که گروه تئاتر عروسکی باب بیکر انجام داد، برنامه «شاد در خانه» بود.  این مجموعه برنامه عروسکی از زوم پخش شد. همچنین این گروه یک کتاب نقاشی رنگ آمیزی باب بیکر در این دوران تهیه کرد که رایگان قابل دانلود برای کودکان است.

کاکس می‌گوید که ما متوجه شدیم مدل کسب و کارمان کاملا دستخوش تحول شده است.

اجرای برنامه های این گروه در «زوم» باعث شد تا مردم 37 ایالت در کمپین کمک به تئاتر کمک مالی کنند. این گروه با کمپانی تولید کفش ریباک نیز قرارداد امضا کرده تا تعدادی کفش تولید کند! در روز تاسیس اپلیکیشن زوم برنامه های را تدارک دید و برای صفحه اینستاگرامی نیز ویدیو تهیه می‌کنند و اجراهای سیار راه اندازی کرده است.

این گروه حتی از این ماه مجله خود به نام  « A La Mode!» را تاسیس کرد.کاکس می‌گوید:«همه این چیزها بخشی از سازگاری ما با شرایط است.»

« هر بار که از طرف والدینی ایمیلی دریافت می کنیم که از ما برای شادی در دوران قرنطینه تشکر می کند یا هیجان شدید کودکی را مشاهده می کنیم که گروه سیار تئار عروسکی را  جلوی در خانه خود را مشاهد می کنند ، به ما انگیزه می دهند که ادامه دهیم.»

 

 




مطالب مرتبط

هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد
هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد

سالروز تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، با حضور عادل بزدوده، جمعی از هنرمندان، کودکان و نوجوانان و والدین بچه‌ها و آغاز اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» گرامی داشته شد.

|

مهتاب تبریزی، کارگردان حاضر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی:

رقابتی شدن بخش عروسکی، کیفیت آثار را افزایش می‌دهد
مهتاب تبریزی، کارگردان حاضر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی:

رقابتی شدن بخش عروسکی، کیفیت آثار را افزایش می‌دهد

مهتاب تبریزی، کارگردان هرمزگانی اعتقاد دارد بخش عروسکی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، بهتر است به صورت رقابتی برگزار شود تا کیفیت آثار افزایش یابد.

|

نظرات کاربران