در حال بارگذاری ...
علیرضا مهران در گفت وگو با ایران تئاتر :

تئاتر تا دو سال دیگر نمی تواند فعالیت عادیش را از سر بگیرد
بعد از تعطیلی ناخواسته تئاتر اولین فیلم ام را ساختم

بعد از شیوع کرونا وتعطیلی ناخواسته تئاتر و سالن های نمایشی اولین فیلم ام را به نام دختر در ژانر اجتماعی ساختم.

علیرضا مهران بازیگر ، کارگردان و تهیه کننده سینما ، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید اش گفت : با توجه به رکود و تعطیلی سالن های نمایشی به علت شیوع  کرونا تصمیم گرفتم اولین تجربه کارگردانیم در سینما را با عنوان دختر انجام بدهم . کاری که در سال های قبل در تئاتر هم با کارگردانی نمایش هامان کشون انجام داده بودم.

وی در باره ساختار فیلم دختر تصریح کرد: فیلم نامه دختر را سجاد شهریاری نوشته است . به نظرم یک هنرمند در زمینه های مختلف هنری باید دست به تجربه بزند. من هم دوست داشتم در کارگردانی سینما مثل بازیگری که در گذشته انجامش داده بودم تجربیاتی به دست بیاورم.

این تهیه کننده تئاتر درباره دغدغه اش در حوزه کارهای اجتماعی افزود: فیلم دختر یک کار اجتماعی است و به یکی از موضوعات مهم اجتماعی و آسیب شناسی آن می پردازد. در فیلم دختر رفتم به سمت و سوی واکاوی زندگی خانواده هایی که درگیر اعتیاد هستند. در انتخاب بازیگران هم از بازیگران جوان و باسابقه تئاتری  استفاده کردم. مهدی زمین پرداز که در سال های اخیر تجربیات موثری در فیلم های محمد رضا مهدویان داشته ، بهار قاسمی و محمد موحدنیا از این جمله هستند.

مهران در ادامه سخنانش با توجه به فراگیری کرونا گفت : در این شرایط فکر می کنم تئاتر تا دو سال دیگر نمی تواند فعالیت عادیش را از سر بگیرد و در این شرایط بچه های تئاتر با چالش های جدی اقتصادی مواجه هستند بنابراین  ترجیح می دهم تا ثبات اوضاع تئاتر برای بازیگر و یا کارگردانی تصمیم جدی نگیریم. در ماه  های اخیر برخی از دوستان تلاش کردند که با اجرای نمایش فعالیت شان را ادامه بدهند که چندان موفق نبود . البته کمتر حمایتی انجام شده است و شاید هم عزم جدی برای این پشتیبانی وجود نداشته باشد و این مسئله باید مورد واکاوی قرار بگیرد. با این روند خیلی از تئاتری های جذب فعالیت های دیگری خواهند شد.

مهران نمایش های نظیر هامان کشون ، دور از دسترس اطفال نگهداری شود ،غروب، روزهای اول پاییز را در کارنامه خود دارد. وی در کار تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد. مهران در رشته نقشه کشی ساختمان تحصیل کرد است. در کارنامه هنری او همکاری با کارگردانان تئاتر و سینما از جمله حمید سمندریان، سیروس مقدم، سامان سالور، محمود عزیزی، سیما تیرانداز، خیرالله تقیانی‌پور و… دیده می‌شود. دیوار، فرار از اردوگاه، زیر هشت ، مدینه ، آمین ،بن بست، بچه های نسبتا بد،سس توت فرنگی و دیوار از کارهای مهم کارنامه بازیگری مهران هستند.




نظرات کاربران