در حال بارگذاری ...
عزت‌الله مهرآوران در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

نمایش«نیمکت»را در ماه‌های آینده روی صحنه می‌برم
حتی در این دوران هم نباید مردم را از دیدن تئاتر دور کنیم

مهرآوران گفت:با عادی شدن شرایط شیوع کرونا نمایش تک شخصیته و مونولوگ«نیمکت»را روی صحنه اجرا خواهم کرد.

عزت الله مهرآوران بازیگر – کارگردان با سابقه تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید تئاتریش گفت:در ماه‌های اخیر این فرصت را پیدا کردم تا در چند سریال تلویزیونی بازی کنم.در کنارش نمایش نامه «نیمکت» را برای اجرا نوشته‌ام و منتظر بهبود شرایط اجرای نمایش هستم.

وی در باره مضمون و فضای نمایش نامه «نیمکت» عنوان کرد:اصل این نمایشنامه را در سال 1352 نوشته بودم و امسال آن را بازنویسی با توجه به شرایط روز جامعه کردم. موضوع این نمایش در باره رفت و آمد زنی به پارکی متروکه است و در آن فقط یک نیمکت وجود دارد.زن روی نیمکت می‌نشیند و به مردمی که از آنجا عبور می کند می گوید 45 دقیقه دیگر می‌میرد. او از داخل کیفیش تعدادی صفحات اعلان تسلیت را در می‌آورد و شروع به خواندن برای مردم می‌کند.آخرین صفحه تسلیتی که از درون کیفیش درمی‌آورد متعلق به خودش است.نمایش تک شخصیته و به شیوه مونولوگ اجرا می‌شود.

 وی در باره مکان اجرای نمایش گفت:با موسسه پیشکسوت هنر صحبت‌هایی انجام داده بودم که سالنی را برای اجرای نمایش تهیه کنند که با گسترش پاندمی کرونا اجرای نمایش به تعویق افتاده است.

مهرآوران در باره انتخاب بازیگر زن نمایش نیمکت تاکید کرد:چون نمایش تک شخصیته است بنا دارم از یکی از بازیگران با تجربه تئاتر استفاده کنم تا از پس ایفای این نقش دشوار بربیاید و چند گزینه در ذهنم دارم که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ام.

این نویسنده در باره اجرای نمایش در دوران کرونا تصریح کرد: اجرای نمایش در این شرایط سخت تابع شرایط مختلفی است.در اواخر بهار که شدت شیوع کرونا کمتر از ماه‌های قبل شده بود تعدادی از همکاران تئاتری نمایش‌هایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی روی صحنه بردند و کار خوبی بود. فکر می‌کنم نباید مردم را از تئاتر دیدن دور کنیم و اجرای نمایش در شرایط ایمن بسیار موثر است و می‌تواند ارتباط مردم را با تئاتر حتی اگر ده نفر هم به سالن بیایند را حفظ کند.برخی از دوستان هم به سراغ فعالیت در فضای مجازی و اجرای نمایش در آن رفتند که به نظرم ایده مناسبی نیست و با روح تئاتر در تضاد است. تئاتر دیدن یک ضیافت و آئین است و مخاطب از منزلش خارج می شود تا تئاتر را از نزدیک ببیند.

مهرآوران بازیگر محجوب و توانمندی است که نقش‌های متفاوتی در کارنامه کاریش دیده می‌شود.این هنرمند فرهیخته و باسابقه دارای نشان درجه1 هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی(معادل دکترا) است و از عمده کارهایش می‌توان به نگارش و بازی در نمایش روایت زال و رودابه ،نگارش نمایشنامه لیدی مکبث توانا ،نگارش نمایشنامه هنرپیشه هملت حدیث نفس ، نگارش آثار دیگری مثل ابریشم بانو و غضب،صدایم کن فاطمه و رکاب نو ، بازی در سریال های دزد و پلیس و لیسانسه های یک و دو و وضعیت سفید اشاره کرد.مهرآوران در عرصه تئاتر هم جوایز زیادی کسب کرده است. جوایزی نظیر :دریافت جایزه رتبه اول نمایشنامه‌نویسی از مسابقات امور تربیتی برای نمایشنامه حجله بید،دریافت جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از مسابقات نمایشنامه‌نویسی بین‌المللی دفاع مقدس برای نمایشنامه غزلواژه قصد،دریافت شال شاهنامه‌خوانی از طرف وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در جشنواره نمایش‌های آئینی وسنتی،دریافت جایزه برگزیده نخستین مسابقه ادبیات نمایشی ایران ازخانه تئاتر برای نمایشنامه ابریشم بانو.مهرآوران موسس و سرپرست گروه تئاتر کیخسرو و موسس و سرپرست گروه تئاتر هژیر است.درسینما هم مهرآوران با بزرگانی نظیر: ابراهیم حاتمی کیا ،محمد رضا هنرمند و ابوالحسن داودی همکاری داشته است.

 

 




نظرات کاربران