در حال بارگذاری ...
در مجموعه تئاتر شهر

مرتضی شاه‌کرم «برونسی» را به صحنه تئاتر می‌آورد

مرتضی شاه کرم نویسنده، کارگردان و بازیگر، پس از پایان تعطیلات اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا نمایش «برونسی» را در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر نمایشنامه «برونسی»  نوشته مرتضی شاه‌کرم،  سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل هشت نمایشنامه از زندگی هشت شهید دفاع مقدس بود، منتشر شد.
شاه‌کرم که به عنوان یکی از راویان تئاتر مقاومت شناخته می‌شود و نگارش و کارگردانی آثار زیادی با موضوع دفاع مقدس در کارنامه هنری‌اش به چشم می‌خورد،  در این اثر به زندگی یکی از سرداران شهید کشور می‌پردازد که شاید تا کنون آنطور که شایسته بوده  شناخته نشده است.
عبدالحسین برونسی یکی از قهرمانان ملی است که در ایام زندگی اش سابقه مبارزاتی علیه شاه داشت  و سپس به جنگ علیه دشمن بعثی رفت و در عملیات بدر به مقام شهادت نائل آمد. زندگی او پر از فراز و نشیب های متعدد است و در این نمایش چند مقطع  از سیر زندگی او روایت می‌شود .
نمایش «برونسی» 5 مقطع از زندگی این شهید بزرگوار خراسانی که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است را نشان می‌دهد. در این نمایش ۴ موقعیت منفک از هم که به یکدیگر مرتبط هستند در ۴ تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.
تمرینات نمایش «برونسی»  با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده است و در زمان اجرا هم با برنامه ریزی صحیح و رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد کرونا به صحنه خواهد رفت.
عواملی که تا کنون حضورشان در این اثر قطعی شده است عبارتند از: دستیار کارگردان : مهدی کبه، مشاور کارگردان: میلاد خرمن بیز و جواد نوری، طراح صحنه : سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: زهره غلامی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر: پریا کاظمی، مشاور رسانه ای: میترا رضائی، موسیقی: احمد صمیمی و جواد مدنی، منشی صحنه: مائده جلالی، عکاس: سمیه میری.
این نمایش 11 بازیگر دارد که  اسامی بازیگران پس از انتخاب نهایی اعلام خواهد شد.




نظرات کاربران