در حال بارگذاری ...
امیرحسین شفیعی خبرداد

مذاکره برای اجرای آثار برگزیده «سردار آسمانی» در تئاتر فجر

امیرحسین شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری «سردار آسمانی» اظهار امیدواری کرد در صورت تفاهم با دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، چند اثر برگزیده این جشنواره با موضوع حاج قاسم سلیمانی در تئاتر فجر اجرا شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر امیرحسین شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» درباره برنامه‌های این جشنواره با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره ۳ تا ۵ اثر را که بر اساس زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی نوشته شده به چاپ می‌رسانیم و در مرحله بعد این آثار برای تولید و اجرا مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» تمرکز روی تولید آثار است، توضیح داد: ما در این دوره از جشنواره سعی کردیم احساسی و شتابزده کار تولید نکنیم و از این رو گروه‌ها فرصت کافی برای مطالعه و پژوهش در اختیار داشتند تا به تولید اثر بپردازند. این روند از این رو شکل گرفت تا آثار تولید شده کیفیت مناسبی داشته باشند.
شفیعی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای از میان ۷۳ اثر متقاضی ۱۳ نمایش پذیرفته شده اند که این آثار در مرحله تولید هستند. جنبه‌های گوناگون زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی موضوعاتی است که در این آثار به آنها پرداخته می‌شود. شرایط اجرای عمومی این آثار با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس فراهم خواهد شد.
دبیر جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» یادآور شد: اگر شرایط مهیا شود این آثار به صورت زنده در جشنواره اجرا می‌شوند در غیر این صورت اجراها با ۴ دوربین به صورت حرفه‌ای ضبط و از طریق یک پلتفرم پخش می‌شوند.
وی با اشاره به اجرای نمایش «سرباز» در بخش تئاتر سیار دومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی»، گفت: این نمایش با همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد شهید و همچنین اداره کل ارشاد استان کرمانی همزمان با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، از ۱۰ تا ۱۵ دی در روستاهای مختلف استان کرمان اجرا می‌شود.
شفیعی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد در صورت شکل گیری تفاهم با حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تولیدات برگزیده جشنواره «سردار آسمانی» که در شرایط سخت کنونی برای تمرین و تولید تئاتر شکل گرفته اند، همزمان با سالگرد حاج قاسم سلیمانی در جشنواره سی و نهم تئاتر فجر اجرا شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران