در حال بارگذاری ...
با موضوع وقایع دهه ۲۰ تا ۵۰ خورشیدی

«هفت کافه بین راهی» اردشیر صالح‌پور منتشر شد

تازه ترین اثر اردشیرصالح پور با عنوان «هفت کافه بین راهی» منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر هفت کافه بین راهی روایت و بازگفت وقایع وحوادث هفت کافه بین جاده ای است که به زبانی روایی و دراماتیک ازوقایع دهه ۲۰ تا۵۰ خورشیدی درشکل وسیاقی متفاوت توسط اردشیر صالح پور به نگارش درآمده‌ وبه تازگی انتشار یافته است.
صالح‌پور در این خصوص گفت: اگرچه پایه وبنیاد این نوشتار مستندات تاریخی وبه ویژه تاثیر نفت و حضور انگلیسی ها و مخاطرات و مبارزات ملی شدن نفت درمنطقه جنوب است، اما هرکدام از کافه ها داستانی متفاوت و ویژه خود را دارد که باشخصیت پردازی، عناصرداستانی، زمان، مکان پیرنگ روایی خود را ابراز می کند. توصیف و نشانه شناسی و بکارگیری جزییات دراتمسفر و موقعیت های نمایشی و کشش های دراماتیکی، زمینه ای بینا متنی، میان نمایش و داستان را فراهم آورده است و زبان خاص خود را داراست.
طبق روال آثار دیگر نویسنده جنبه های پژوهشی این بار دربستر اثر و لابلای سطور خودنمایی می کند‌.

صالح پورعلاوه برکتاب های پژوهشی و درزمینه هنرنمایش، چند اثر دیگر را درحوزه بینامتنی درقالب داستان و رمان های تاریخی درشیوه های نو، ازجمله خاطرات یک تفنگ قدیمی ( زبان تفنگ همیشه آتش نیست)  باروش (اشیا سخن می گویند) و خاطرات و مخاطرات یک قلعه تاریخی و روایت فتح طهران به زبان اسب ها را با عنوان ( اسب بوی مشروطه می دهد) رادرزبانی دراماتیک منتشر کرده بود.




نظرات کاربران