در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد:

حمایت از طرح «تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا و در قالب طرح «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» تعدادی نمایش را برای بازتولید و یک اجرا جهت ضبط حرفه‌ای و پخش از بسترهای ارائه آثار در فضای مجازی مورد حمایت قرار دهد.

صابر سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در فارس، اعلام کرد: گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین، مهر وآبان ۹۹ بر اساس مستندات در تهران و استان‌ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت‌ها از روند تولید واج را باز ماندند.

سهرابی با اشاره به شرایط و اولویت‌ها، ادامه داد: این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین، مهر، آبان ۹۹ انجام شده اما اجرا نشده اند و امکان باز تولید آنها دریک بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد و آثار به لحاظ طراحی تولید و اجرا، امکان رعایت بیشترین حد از پروتکل‌های بهداشتی در فرایند تمرین و اجرا را داشته باشند و همچنین اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد.

وی گفت: محدودیتی برای ارائه آثار عروسکی و کودک و نوجوان وجود ندارد و آثار اجتماعی با رویکرد امیدبخش در اولویت انتخاب خواهد بود و آثار کمدی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس بیان کرد: پخش آثار بدین گونه خواهد بود که پس از ضبط حرفه‌ای با کیفیت آثار نمایشی در توافق با کارگردان، پخش اثر از سامانه‌های موجود انجام خواهد شد . مبلغ حمایت از هر اثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است، که با توجه به وجوه مختلف تولید اثرِ نمایشی تعیین می‌شود.

سهرابی به فرایند ثبت تقاضا اشاره داشت و گفت: ثبت تقاضا از طریق مراجعه به بخش «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» در درگاه «ایران تئاتر» به نشانی (http//www.theater.ir) از تاریخ ۱۵ آذر تا ۳۰ آذرماه جاری امکان پذیر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل thmajazi@gmail.com و شماره تلفن‌های ۵-۶۶۷۰۵۱۰۱ (داخلی ۲۱۴) و۶۶۷۳۱۴۱۹ با واحد «توسعه فعالیت‌های هنرهای‌نمایشی در فضای مجازی» ارتباط برقرار کنند.

 

برنامه حمایتی اداره کل هنرهای نمایشی از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در قالب اطلاعیه شماره ۷ منتشر شد.




مطالب مرتبط

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران